כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שבת, יולי 08, 2017

מפרים את הסדר / לוחמים לשלום / תיאטרון בחצר .

לפני משפט הסיום של הסרט, " מפרים את הסדר" " אומר אחד המשתתפים : "אתה משתנה, ואז המשפחה שלך משתנה, ואז הכפר שלך, ואז העם שלך ולבסוף האנושות כולה". 
גם אני כל כך מאמין שזה המסלול לשינויי , צפיתי אמש בסרט עוצמתי שממחיש עד כמה שני הצדדים הישראלי והפלשתיני הם גם קורבנות הסכסוך וגם מחולליו,.
זהו סרט על סיפורם של אנשים אמיצים העומדים מאחורי "לוחמים לשלום", תנועה של ישראלים ופלסטינים, שנוסדה על ידי לוחמים לשעבר משני הצדדים — חיילי צה"ל מהצד הישראלי ומבצעי פיגועים מהצד הפלסטיני. 
אין טובים ורעים בסרט , יש הדדיות קשה שמתארת מציאות בלתי נסבלת קשה לצפייה 
ויש בו גם תקוה גדולה זה " סרט שמתעד את התהליך שעוברים הפעילים - מחיילים בשדה הקרב לפעילי שלום המבקשים לשים קץ לאלימות בין הצדדים. לאורך מסעם, ועל רקע מלחמה נוספת בעזה העומדת בפתח, הם נתקלים בהתנגדותה של החברה שאליה הם שייכים, הרואה בהם בוגדים." 
לצד כל אילו הבחירה העמוקה של לוחמים לשלום לבחור ביחד להלחם לשלום בדרך לא אלימה מרשימה ביותר, 
בסיום הסרט ג'מיל שבא לערב ההקרנה ממחנה הפליטים דהיישה על כל המורכבות של ההגעה ואבנר "לוחמים לשלום" ממשתתפי הסרט עלו לבמה לשוחח עם הקהל 
הרב שנכח בהקרנה בתיאטרון בחצר בנטף , עלו שאלות רבות על איך מתחברים לתקוה מול המציאות המקצינה ומדרדרת .שניהם השיבו בכנות ובאומץ , ובחרתי להביא את התמצית 
שעלתה באחת מתשובותיו של אבנר שאני מאמין בה כמחוללת שינויי ,אבנר פשוט כמו סיכם באומרו :זה הכל ענין של בחירה למה לתת כוח " אני בוחר לדבוק במסלול התקוה הבחירה הזו היא המאפשרת לי את העשייה מול רגעי פסימיות כאילו או אחרים ,ואני מזמין אתכם להצטרף" . 
בלחיצה על הלינק http://bit.ly/2pkjT9a תועברו לטופס הצטרפות אונליין של עמותת לוחמים לשלום
הסרט ניתן לצפייה בנטפליקס













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com