כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שבת, אפריל 08, 2017

"CHAD GADIA- DAS Pesachbuch"/ הוגו הרמן

"CHAD GADIA- DAS Pesachbuch" - ספר הפסח 
הוא שם הספר שסבא שלי הד"ר הוגו הרמן הוציא אותו לאור ב1914 בהוצאה לאור בברלין. למד עברית אצל עגנון ,הספר כתוב בגרמנית.
לאחרונה נחשפתי לערך במילון יהדות אירופה : " הרמן היה מחויב מאוד לחינוך היהודי – תחום שלדידו ראוי להדגיש בו את טוהר המוסר, ההתחשבות באחר, ודחיית החומרנות" . "...ודן לאור מגלה (ב"חיי עגנון") שהיה שותפו של עגנון לעריכת ספר פסח בשם "חד גדיא" (1914) וספר לחנוכה "מעוז צור" (1918)
כך כותבת ענת פינברג "הארץ" במאמרה "זכור את פלשתינה ואותנו לטובה" 
אז כאמור ברשותי ספר מרשים זה ששמרתי יחד עם עוד אוצרות .
רשימת הכותבים בו מרשימה ומרגשת.,היינריך היינה, בן ציון, לוינסקי, עגנון, ביאליק , י.ל.פרץ, מרטין בובר ועוד רבים .בעיני רוחי רואה איך סבא ועגנון פשוט מזמינים את חבריהם אחד אחד לכתוב .אם הייתי בסביבה אז מן הסתם הייתי מצלם .
הרצון שלי לקחת ספר יקר זה ,לתרגם אותו ולהוציא אותו לאור.
אשמח לעזרתכם בהכוונה , ברעיונות ,אל מי לחבור .
ועוד כמה מילים על סיפור המפגש שלי עם סבא מתוך מאמרה של ענת :" ..אל סבו, שמת בטרם נולד, התוודע בזכות דיוקן מרשים בדירתה של סבתו פאולה. בחופשות הקיץ הציץ נינו בספרים ובארגזים שמילאו את המחסן שלה. הוגו שילב בספרו מפות שצייר ועשרות צילומים, ונינו ירש ממנו את האהבה למצלמה. שנים רבות עבד כצלם בלשכת העיתונות הממשלתית, ליווה את בגין ואת פרס במסעותיהם, ועכשיו הוא מתרכז בתמונות מחיי היומיום, "רגעי קסם אנושיים", שהוא מציג בתערוכות שונות. מספרה של רונה סלע "צילום בפלסטין. ארץ ישראל בשנות השלושים והארבעים" (2000) אני לומדת שביוזמת ד"ר הוגו הרמן, שעמד בראש Palestina Bilderkorrespondenz (PBK).אז הנה גם צילום מתל עדשים מתוך ספרו האחר של סבא על "פלשתינה כמו שהיא באמת "

צילום מתל עדשים מתוך ספרו האחר של סבא על "פלשתינה כמו שהיא באמת "







:Tirza Peled "נינו, האם אתה יודע איך קשור הוגו הרמן למשפחת סבתא שלי, אמי פופר קלנר?

יהודית קונפורט: " הי תרצה. הקשר שלנו הוא דרך אמך שהיתה בת דודה של אבא שלנו.

הוגו והסבתא שלך היו אחים ממש או בני דודים כי ההורים של הוגו אימצו את 6 הילדים של אחיו( או אחותו) שנפטרו.

: "Tirza Peled תודה יהודית, חשבתי כך אבל טוב שקיבלתי ממך אישור"

תרצה פלד היא ביתו של זרובבל גלעד ושושנה מעין חרוד, הרבה חגים מילדותנו התקיימו בעין חרוד.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com