כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שבת, פברואר 21, 2009

יאיר הרמן 1980-2000

ישבתי עם תהילה במרפסת ,
דיברנו עליך
אספתי את כל השנים ,
תוך כדי דיבור
חשתי ששיחררתי אותך לגמרי
מה זה אומר ,
שאתה איתי כל עוד אני חיי
צרוב בכל תא בגופי,
ויחד עם זאת אני לא מחזיק בך ,
וזה מאפשר לי ומאפשר לך
לנוע הלאה יחד.

13 תגובות:

  1. נינו זו גדולה לדעת לחיות הלאה יחד בנפרד הזה שנכפה עלינו.
    יעל

    השבמחק
  2. תודה לך יעל יקרה, המוות העצים בנו את הבחירה בחיים,כמוך גם אנחנו שאיבדנו אדם יקר לנו , עברנו תהליך מאוד עמוק פנימי שקרא לנו להכריע אל מול האובדן ,מה נביא? יותר מהכל הוא קרא לנו להכריע מה נביא לחיינו ובחרנו לחבור לעוצמה ולחיים, עברנו תהליך של התמרת כאב ועצב בעוצמה למעשה מאז ועד היום לא חזרנו לשגרה משום שאנו חיים בתקופה של מעבר, אלה ימים שדורשים שינויי עמוק,כל העשייה שלנו מבקשת להניח בפני עוד אנשים את האפשרות לבחור לברוא מציאות אחרת. על ההיגיון האחר שכל כך היייטיב ומייטיב איתנו להיות נוכח. וכך יגלו עוד ועוד אנשים את כוחם לברוא מציאות אחרת, להשפיע על חייהם.

    השבמחק
  3. נינו יקר

    נדמה לי שהקטע הזה הקצרצר הכי נגע לי איפה שהוא עמוק בבטן.
    היכולת הזו להצליח ולהרפות ממישהו כ"כ יקר ועם זאת לדעת לשמר אותו איפה שצריך.
    האם המוות של יאיר הוא שגרם לכל ההיכרות עם רונית ולשינוי המשמעותי שעשיתם בתחום הזה בחייכם?

    הרבה תודה על הפתיחות

    מאיה

    השבמחק
  4. מאיה יקרה
    תודה רבה לך על דיבור הלב שלך,את רונית הכרנו כמה שנים קודם לכן גם יאיר הספיק להכירולהוקיר אותה.
    הכרות הזו והחניכה שעברנו איפשרו לנו להתמודד ולהכיל את ההתרחשות הכל כך כואבת ומעציבה, ולבחור בחיים ,זה סיפור שיש בו הרבה רגישות כאב ועצב ובחירה עמוקה להתמרה לעוצמה.

    אם תרצי אספר לך במפגש.
    בתודה ובאהבה.
    נינו

    השבמחק
  5. Shalom Nino and Tchia.. Quite by chance I came across the vid of the song you wrote re Yair...and was very impressed and sad at the same time. Yair was a beautiful "neshume" and I am sure he is still with you and everyone who knew him in some dimension. I cannot write you in Ivrit but can read everything in any language which I understand. Have a Happy Pessach and give my love to all the Ben Gurs.

    השבמחק
  6. אני רוצה לשתף כאן במשהו שעוד לא דיברתי עליו.
    השנה יצאה חוברת זיכרון יפה של הצבא עם תמונות וכתוב של יאיר וליאיר. כשבוע אחרי האזכרה הסתכלתי על התמונה וגל כואב עלה בי ומאז עדיין, משום שמבטו מוסט, הוא מאיתנו והלאה.. גם בתמונה הזאת עולה בי אותה תחושה. הוא לא מיישיר אלי מבט וזה חסר לי...
    אולי הזמנים השתנו, אולי זו פרשנות שלי, אני לא יודעת להסביר למה אבל זו התחושה שעולה בי ומכאיבה
    נמשיך ונדבר על הכל באהבה

    השבמחק
  7. נינו יקר
    כבר כמה ימים שאני רוצה לשלוח לך מכתב והינה מצאתי את הרגע הנכון... עברו 9 שנים מאז שהכרנו בעצם. השנה וגם שנה שעברה לא באתי להיות איתכם ביום ההזכרה של יאיר,אבל רציתי שתדע ושלא תחשוב חלילה שעם השנים אני שוכחת או כבר לא איתכם.. יאיר נמצא איתי כל הזמן, אני מדברת איתו המון, והוא אפילו מדבר איתי, בעיקר שומר עליי וביזכותו למדתי לסמוך על היקום שהוא בעדי, גם בזמנים קשים.. אני מרגישה אותו איתי כל הזמן, וליפעמים אפילו כועסת עליו אם משהו לא מסתדר כפי שרציתי,אני יודעת שהוא כאן פשוט כמו שכתבת בשיר.. למדתי מערכת יחסים אחרת , הנשמות שלנו חברות טובות ואני גאה על כך גאווה גדולה שהוא נשאר חבר שלי, היום אני גם מבינה למה הוא בחר בי, עם השנים אני לומדת להבין ולהיות מחוברת לנפש ואפילו לנשמה.. החיים האלו מדהימים אותי ואני נהנת להיתבגר ולהבין,ליצור עוד שאלות ולקבל עוד תשובות, זה ממלא אותי ולעיתים אף מרגיע, יאיר עובר איתי גם הוא את התהליך הרוחני הזה, ודרך החברות הזאת המתמשכת שלנו אני מתקשרת עם היקום וזה נפלא,זה גורם לי להיתבגר בתוך עננה של טוב ואופטימיות, מה שעושה את החיים ליותר נוחים וכייפים. קצת קשה לי להיתנסח בדיוק לכונוותיי אבל ניראה לי שתבין אותי...נינו יקירי, אני מאוד אשמח לשמוע את השיר רק קראתי אותו והוא מדהים, ממש נשמע כמו מסר מיאיר, ממש מצליחה לשמוע את קולו



    תמסור ממני אהבה כנה גם לתחיה, אתם אנשים מדהימים בעיניי

    אוהבת לנצח

    נעמה שלום

    השבמחק
  8. נעמה יקרה
    מאוד מרגשים דברייך, הקשר החזק שלך עם יאיר היה ונמשך וכמו מספר שהכל אפשרי במרחב הנצח והנשמות והדברים הגלויים לעין הם רק חלק מאותו עולם מופלא שניגלה למאמין שוב ושוב ככה פשוט.
    יש לך על מה להתגאות החברות שלכם עוצמת החיבור מעידה על היופי שלך של שניכם
    וכמו שאת אומרת החיבור העמוק שלך לנשמתך ולליבך מאפשר לקשר הזה להתקיים
    זו מתנה גדולה לאדם היכולת הזו לחבור לנשמה במובן העמוק זו זה מאפשר לזוז מהלבד כל פעם שנופלים לשכחה,זה היחד העוצמתי ביותר שקיים.
    אנו מאוד מודים לך ושמחים על דברייך ועל שאת פותחת את ליבך כך פשוט בפנינו
    הייתי מאוד שמח לשים את מילותיך אלה בבלוג לצד הצילום של יאיר וגם את המענה הזה שלנו ,
    אני מאמין שדיבור לב כזה יש לו תפקיד לעורר השראה בלב אנשים רבים,
    אז אם זה פשוט לך ואת נותנת הסכמתך אעשה זאת בשמחה.
    מאחלים לך ימים מייטיבים אוהבים אותך ושמחים איתך,נהיה בקשר.
    נינו ותחיה.

    השבמחק
  9. נינו יקר
    שוב אני, קראתי את מכתבך שוב ושוב, זה כל כל ממלא אותי ומשמח אותי התקשורת איתך ועם תחייה, אני מסכימה איתך נינו שדיבור מלב אל לב נותן השראה ולכן יהיה לי הכבוד להיות חלק מהבלוג שלך.

    נשיקות לך ולתחייה

    נעמה

    השבמחק
  10. מאיה קנדל-חקמז7 ביוני 2009 בשעה 16:06

    הגעתי לבלוג שישבתי מול האינטרנט מלאה געגועים והעליתי את שמו של יאיר בגוגל-פתאום היה לי חשוב לראות מה יופיע זה היה מבחינתי ניסיון ליצירת קשר איתו-כביכול לראות אם משהו השתנה-אבסורדי קצת-אבל הייתי צריכה איזה חיזוק ואז נפגשתי עם הבלוג-וואו התרגשתי, כמו אות מהשמים זה היה בשבילי-כל כך הרבה תחושות עולות מלשבת מול הבלוג.
    כבר כמה פעמיים נכנסת קוראת מסתכלת ומקשיבה לנאמר והפעם אזרתי גם אומץ להעלות את הדברים בכתב. לא פשוט לי בכלל, המון עצב עוטף אותי ובאותה מידה גם המון התפעלות על הדרך שבה בחרתם בחיים. התפעלות והערצה. לקרוא את הדברים שכתבת "בפתח דבריי"- היה פשוט מרגש- כל כך מדויק ונכון, פשוט נקודת אור בתוך המערבולת של היקום. האופטימיות הפשוטה פשוט נגעה לליבי, הכנות של המילים פשוט מכריחה אותי לעצור ולראות איפה אני-איפה אני בחיים -איפה אני ביצירה שלי ואיך אני בוחרת שיראה היום שלי- רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר לך תודה. תודה על השיתוף, ותודה שבחרתם לשתף במסע שלכם- זה פשוט נותן כוח.
    אז פשוט תודה לכם על מי שאתם ועל הדרך שלכם, מאושרת לקחת בזה חלק .
    התמלאתי בכוחות חדשים-תודה
    מאיה קנדל

    השבמחק
  11. נינו יקר

    מעגל האהבה שהקיף אותכם אמש בארוע לכבודכם, היה בבואה ששקפה את האהבה והנתינה שלכם לסובבים אתכם.כל כך הרבה אור ואהבה ונתינה היו שם. החל באיתן ודניאל ותמה ועד אחרון הנוכחים.וכן, גם יאיר היה שם איתנו! חזרנו אחרי שתיים בלילה לביתנו בנופית והיה קשה להרדם....אוהבת, אסתי אבנון

    השבמחק
  12. לניניו היקר,
    לצערנו החיים זה ככה וזה נורא לכל אדם לאבד חבר או בן משפחה במיוחד לכם שאבדתם את אהובכם שלשום בכיתה דיברנו על השיר עוד חוזר הניגון של ברי סחרוף והיום שמעתי אותו בפעם הראשונה והעלה בי צמרורת וידים רועדות מהעוצמה של השיר. לא מספיקה הצמרורת שחלפה בגבי התבוננתי בתגובות ולבי נעצר על יאיר בנך כל כך כואב שראיתי את זה עד עכשיו ידי לא נותנת מנוח ולדעת בן 20 הוא היה ממש נער,זה הדבר הכי נורא שיש. אני זוכרת שסבא רבא שלי מת לא יכולתי להפסיק לבכות. כי הרגשתי שהוא מספק לי דמות אב נוסף. זה אבסורד שלא יאמן בחיזוקים רבים ובאהבה
    עדי

    השבמחק
  13. עדי היקרה
    תודה לך ,אשמח לשמוע את ההקשרים שהביאו אותך אילנו שיהיו לכולנו ימים מייטיבים נינו

    השבמחק

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com