כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שלישי, אפריל 25, 2017

נשאר בפריים .


"בגין ידע לשתף פעולה עם הצלמים, כמו בחיים הוא היה שחקן" בגיל 17, כששמע שלא יגייסו אותו לצה"ל בגין נכותו, רכש חנניה הרמן מצלמה ומאז הוציא כמה מהתמונות המפורסמות בתולדות המדינה. 
כעת הוא חוזר לתחנות ההיסטוריות בקריירה 
יעקב בר-און / 25/04/2017 
22:46 תגיות: איפה הם היום חנניה הרמן צלמי עיתונות חנניה הרמן חנניה הרמן. 

 בית העלמין הצבאי בהר “אומנם הצילום מנציח מפגש של שלושה ראשי ממשלה, אבל אפשר לראות אותו גם אחרת”, מעיר חנניה הרמן, צלם העיתונות שאחראי לצילום המכונן. “כאן רואים את ביבי של פעם, קרוע בין עולמות. מצד אחד - זה של אביו, שדגל בדרך מצדה. מצד שני - זה של פרס וחזון השלום שלו. ביניהם ביבי, האיש שלא מסוגל להכריע בין העולמות. הוא לא בגין. משפיעים עליו כל הזמן”. אתה זוכר את הרגע ההוא? “משתדל שלא.
 כמו שאם מנתח יזכור את כל הניתוחים שניתח, הוא לא יוכל להמשיך לעבוד, כך אני מנסה לא לשאת איתי את המשא הרגשי של כל צילום”.

 היכן נמצא כיום חנניה הרמן, מי שלכד במצלמת הניקון שלו לא מעט צילומים שנצרבו בזיכרון? בגיל 65 צילום העיתונות, שלו נתן בעבר את הנשמה גם כצלם “מעריב” במשך שנים, זה מכבר מאחוריו.

כיום הוא עוסק בצילום אמנותי. הוא גר במושב נטף, בהרי יהודה, שהוא היה ממקימיו. חבר בגלריה קהילתית בדרום תל אביב. מרבה להציג בתערוכות, בדרך כלל עם רעייתו, תחיה, בתור אוצרת. ב־25 ביוני יציג תערוכת יחיד במרכז היהודי בקרקוב שבפולין.
 תצלומים שנצרבו בזיכרון. תמונתו של יוסי בנאי תצלומים שנצרבו בזיכרון. תמונתו של יוסי בנאי לא רק קטסטרופות הרמן, המכונה נינו, לא נולד עם מצלמה ביד. למעשה, היא מסמלת את הניצחון האישי שלו. כשבגיל 17 שמע שלא יגייסו אותו לצה”ל בגין מגבלת הפוליו, שמתבטאת בצליעה ומלווה אותו מגיל שנתיים, רכש מצלמה ויצא אל החיים. “הייתי נוסע באוטובוסים לכל מיני מקומות בארץ, מצלם נושאים לא חדשותיים, כמו דייגים בכנרת, ומוכר במערכות העיתונים”, נזכר בראשית דרכו מי שהיה לצלם לשכת העיתונות הממשלתית בכהונתם של ראשי הממשלה רבין, בגין ושמיר. בין צילומיו המפורסמים של הרמן: בגין ברגע אינטימי עם ג’יהאן סאדאת, כשבא לנחם אותה בעקבות רצח בעלה, נשיא מצרים; משה דיין, נעמי שמר וספר שיריה ושמעון פרס שוחה בכנרת, וסביבו במים שובל דמוי לב. “פרס ידע לשתף פעולה עם הצלמים”, הוא מציין. “גם בגין, שבצילומים, כמו בחיים, היה קצת שחקן”. תפס רגעים אינטימיים תפס רגעים אינטימיים מאז שנת 2000, לאחר שהיה עורך הצילומים ב”מעריב”, אסון אישי הרחיק את הרמן מהצילום למשך כמעט עשור. זה היה כשבנו יאיר, צלם צבאי, נספה בתאונת דרכים בדרך הביתה. הרמן התכנס פנימה, השתתף בחוגי תודעה. “זאת הייתה התבודדות עמוקה, שהביאה לי התבוננות אחרת בחיים”, הוא מציין.
נכותו של הרמן מביאה אותו לצילומים ייחודיים. אחד מהם הוא מהשריפה הגדולה, שהשתוללה לפני חצי שנה בהרי ירושלים. צלמים באו לנטף וטיפסו על גגו של בית כדי לצלם את המראת הסופרטנקר, מטוס הכיבוי הענק. הרמן, שלא היה מסוגל להצטרף אליהם, צילם מלמטה את הצלמים בפעולה על רקע המטוס, במה שהפך לצילום מדהים. “צילומים כאלה הם הפיצוי על המגבלה שלי”, הוא אומר. והמסקנה? “המוטו שלי בחיים הוא שאני לא באמת מוגבל. זה בראש של הבן אדם, לא בגוף”.
 הרמן מתקומם נגד תערוכת “עדות מקומית”, שנחשבת לאולימפיאדת הצלמים. “זאת תערוכה מדהימה, אבל בלתי נסבלת למראה”, קובע הרמן. “לוקחים את הקטסטרופות מכל השנה ומציגים אותן כאילו הן חזות הכל. מרוב חיפוש אחר דרמות, מפסידים את הריגושים האמיתיים בחיי.




Dana Rubashov Venger: " נינו יקר, אתה לוכד רגעים פרטיים ולאומיים באותה רגישות וחדות."

Jennifer Benady Bloch : "נינו איזה יופי, הכל נמצא כאן, העבר ההרואי שלך וההווה האמנותי שלך שמנקז את כל מה שעברת דרך הצינור של האנושיות המתמשכת ולא מתפשרת שלך חרף הכל."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com