כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שני, אפריל 10, 2017

״יצאנו לשנות פני העולם, לשים קץ לשעבוד אדם באדם".



כשהיינו קטנים לקחו אותנו הורינו לחגוג את ליל הסדר בקבוץ עין חרוד התארחנו אצל זרובבל ושושנה גלעד , אני מאמין שרצו הורינו ללמוד איך לבנות ליל סדר במשפחתנו ומן הסתם לאפשר לנו ולהם לחוות טעינה מחודשת של ההגדה המסורתית .בתקופה ההיא בתנועה הקיבוצית ליל הסדר היה האירוע התרבותי הגדול בשנה וחגגו אותו כולם בחדר האוכל זה היה חלק מהווי הקיבוצי עבורנו כילדים האפשרות לחבור לטבע לאביב לאנשים שחיו עולם אחר משלנו עירוניים היה מעורר השראה , ומן הסתם שם החל החיבור שלי לאדמה , לטבע , לקהילה שהביאו אותנו להקים את נטף. בחרתי כרגע להניח כמה עבודות של אמא ,אימי הציירת ליאורה הרמן שכבוד האדם וחירותו היו יקרים לליבה , אהבה מאד לצאת לצייר בעיר העתיקה ,ביפו, בעכו, בד"כ היתה יוצאת יחד עם אבא גבי ליום ציור , שהתחלתי לצלם עדיין נער ,ביקשה ממני לצלם עבורה דימויים להשראה מניח כאן כמה ציורים של אמא שנעשו בהשראת צילום שלי משער שכם והכל מתחבר למילים שבחרתי להביא הערב לשולחן המשפחה. מתוך טקסט שהעלו בינ"ה התנועה ליהדות חברתית .

״יצאנו לשנות פני העולם, לשים קץ לשעבוד אדם באדם.

מתי נולדנו? בשעה שניצוץ כבוד ראשון הוצת בלב העבד המושפל הראשון נגד משפילו.

אנו לא ננמיך את הדגל עד בוא היום, והיה דגלנו לדגל החברה המשוחררת,

עד יקום האדם במלוא קומתו, ויתגלה לעין-כל כאור הנצחים הצפון בו, כשדעתו רחבה ולבו טהור וידיו נאמנות וחייו חופש וצדק.

אין לא עבד עברי ולא עבד כנעני, לא כושי ולא סיני. וכבודו כל אדם ראש פינה הוא לחברה הנגאלת.

בוא יבוא היום ההוא" . משה בילינסון, 1934

כמו כן מעלה שני פוסטים מהיום של חברתי היקרה Asma Aghbarieh-Zahalka

: " חג שמח לחבריי היהודים החוגגים את הפסח, ואינשאללה אחרי חמישים שנים של כיבוש נוכל כולנו, פלסטינים וישראלים, לצעוד יחד אל החירות שאנו ראויים לה".

שבוע שלם הנשים מנקות, מכינות תפריט אוכל, עורכות קניות, מבשלות, מפזזות ומתרוצצות בשביל סדר פסח. בסדר עצמו ישב אב הבית, או נציג המשפחה, עם חולצה לבנה וכיפה על הראש ויערוך את הטקס.

כמה מהמשפחות יאפשרו בלילה הזה לאם הבית, לזאת שבזכותה הערב הזה מתקיים, לעמוד בראש השולחן והיא תספר את הסיפור של יציאתכןם ממצריים.

יצאתכןם מהעבדות לחירות.

וכמה מכןם בלילה הזה, יסרבו לצטט את המשפט הנוראי 

"שפוך חמתך על הגויים".

חירות






Tirza Peled :"תודה על דבריך היפים והמרגשים. מזכירים ימים עברו…"
תרצה בתם של זרובבל וששונה גלעד 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com