כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שני, מאי 28, 2012

"זה לא טרנד של קיץ"


עבורי הפייסבוק הוא כמו תנועה חוץ פרלמנטרית ,  מדורת השבט , אין כאן מנהיג שמוביל, יש יחד של אנשים שמעלים את אשר על ליבם, ויש אפשרות לזהות בדרך כלל מאיזה מקום פנימי האדם מדבר , האם פיו וליבו שווים, האם יש  קשר בין הדיבור למעשים .
 בימים של תקשורת שרוב תשומות ליבה עוסקים ברייטינג  על מנת להרוויח עוד והרבה ציניות באוויר .
 המרחב הזה בו כל חבר משתף  זהו מרחב יקר, שוקק חיים וממלא תקוה שהנה קבוצה גדולה של אנשים לוקחת על עצמה תוך כדי התנסות יום יומית לשנות את המציאות הכל כך לא נורמלית של חיינו .
מציאות שכבוד האדם  והאדם בכלל הם הדבר האחרון שמעניין את המנהיגים בעלי ההון והתקשורת  .
הבוקר קראתי בשמחה פוסט של דפני ליף  ברשותכם  תמצית  הדברים.
  מסמך אנושי מרתק – קראו ושתפו.

"..אני לא יודעת לשחק פוקר ואני שקרנית די גרועה. זו אני, לטוב או לרע.
ברור לי שיש צורך בשחקנים חדשים במגרש הפוליטי, אני בעד. באמת.
 אבל ההחלטה האישית שלי היא להמשיך ולדחוף לשינוי כחלק מהחברה האזרחית.
 כאן אני מרגישה בבית, כאן הלב נמצא ולכן כאן אני צריכה להיות:). ..."



 דפני ליף :" ממש בקרוב התנועה החוץ פרלמנטרית אותה אני מקימה הולכת לצאת לדרך זה תהליך ארוך, הרבה עבודה אפורה ושקטה, הרבה ביורוקרטיה... אבל אני מאמינה בכל לבי בדרך בה בחרתי, ואני מתרגשת מהרגע בו האישור הכתוב יהיה בידי ואז אוכל לספר לכולכם בהתרגשות על התוכנית העתידיות באופן מפורט (בינתיים, כל עוד לא חתום, מחכה בסבלנות).
 בינתיים אני מרשה לעצמי לפנות אליכם בעניינים פרקטיים- דרושים מתנדבים בתחום הוידאו והסטילס, הגרפיקה והעיצוב.
דרושים מרצים בתחומים של כלכלה וחברה ואנשים שיש להם עניין ביציאה פיזית לשטח בכל הארץ.
 אלו מיכם שכבר פנו- בקרוב אפנה אליכם.
 ואלו שעוד לא פנו ומעוניינים לשמוע עוד ולהצטרף-
אנא כתבו לכתובת המייל daphnileef@gmail.com

....." יש מספר דברים עקרוניים שמנחים אותי.
 1. כשיש התאגדות של אנשים רבים לתוך תנועה חברתית היא יכולה להפןך להיות בעלת כוח רב אל מול המערכת.
יש דוגמאות לכך בכל העולם. כשהייתי בלונדון פגשתי את המנהלים של תנועה חברתית... ששמה "אזרחי לונדון".
 יש להם חצי מליון חברים בתנועה הזו והתנועה הזו מקבלת משקל נכבד מול המערכת הפוליטית. נגיד ומאה אלף איש ואישה חברים בתנועה חברתית, היא יכולה להפעיל לחץ מאוד גדול.
בכל זאת, זהו כוח מאורגן שיכול לצאת לפעולה, לצאת למחות על דברים נקודתיים, לקדם חקיקה (על ידי הבאה בחשבון של מה עומד בסדר העדיפויות של החברים בארגון).
הפוליטיקאים כל הזמן באו ואמרו "בסדר, יש הפגנה אבל מחר בבוקר הם מתפזרים". ככה יש ריכוז של כוח אזרחי ביותר ממוצאי שבת (לא במקום הפגנות... )
. 2. אני מאמינה שלרובנו חסרה אינפורמציה.
 הרבה מאוד אינפורמציה. השפה המשפטית והכלכלית הפכה להיות משהו שרחוק מאיתנו.
 חוסר ההבנה שלנו את המנגנונים ואת עולם המושגים המסואב זה משהו שמנגנונים שלטוניים ועסקיים יכולים לנצל לטובתם. את הפער בין הידע שלנו לשלהם.
הקניית הידע הזה לכמה שיותר אנשים זה עניין חשוב.
 אותי אף אחד לא לימד באופן מרוכז איך החברה שלנו עובדת, למדתי בקורס מזורז ואינטנסיבי המון בעשרה חודשים האחרונים. וכל מה שאני יודעת אני רוצה לצעוד מאיזה גג, כי כולם צריכים לדעת.
העצמה שלנו, האזרחים, היא עניין קריטי.
אחרת מישהו יגיד "אנחנו נעשה" ואנחנו נוכל רק להאמין או לא להאמין,
בלי כלים אמיתיים לאתגר את השיח של אותו אדם".

רגב קונטס על דפני ליף  "המתנה שהעם הזה קיבל - אדם חף מאינטרסים שיש לו מעמד ציבורי ויכול להגיד תמיד את האמת, בלי לחשוש את מי הוא ירגיז"
לאיתמר," בימים אלה אני לא מתפרנסת. עכשיו, אחרי חודשים ארוכים של התנדבות מלאה אני חוזרת קצת לערוך וידאו ומחפשת מקומות לתת בהם הרצאות.
אני קורסת אל המינוס ואוכלת את החיסכון הצנוע היחיד שיש לי מתוך האמונה שיש כאן השקעה בעתיד שלי כאזרחית במדינה ה...זו ולכן זה שווה את זה.
אני יודעת שרבות אמרו אני ממומנת אבל זה לא נכון. נזהרתי לא לקחת כסף מאף ארגון שאני לא מבינה, בחרתי במקום זה להקים אחד חדש, מאפס שיהיה לו "אני מאמין" שתואם לשלי ושיגיע נקי לגמרי, חדש.
דחיתי הצעות כמו ללכת ל"רוקדים עם כוכבים" בגלל שבינינו, זה ממש לא הקטע שלי ואם המדיום הוא המסר אז אין בכלל על מה לדבר:) בקיצור, אני בתהליך בנייה, אני משלמת מחיר, אבל משלמת אותו עם חיוך.
 ממש לפני כמה ימים פגשתי חברה טובה שהייתה בשוק כשהבינה שאני מרוששת וגרה אצל ההורים.
עונה על שאלתך?"


 גיא תמר ": דפני כתבת יפה ונכון. חשוב לפעול בכול המגרשים ולכן חשוב לברך אותך על דרכך ולברך את אלו שדרכם היא אחרת.
 רק פעולות ויוזמות בכול המישורים יבטיחו שינוי אמיתי."

תגובה 1:

  1. מסכימה עם כל מילה. לא מבינה למה המחאה נפסקה בחודשי החורף ה"קר" כל כך וה"גשום" כל כך בישראל. אולי כדאי לראשי המחאה לצפות בכמה סרטים מומלצים מכל העולם על מחאות דומות.

    השבמחק

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com