כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שישי, נובמבר 02, 2018

שקד מזכירה לי את יאיר.


אילו ימים אחרים עדיין נעזר באנשים יקרים ונהנה מחיבורים מהיופי הנגלה , תחיה פתחה קבוצה כזו בווטסאפ של עזרה . מוצא עצמי מחדש/מעמיק קשר עם עצמי עם חברים קרובים וחדשים , נולד זמן יחד מאיכות אחרת .
ברביעי בערב היו איתי אפרת ושקד סיכמו ביניהן לחלק את המשמרת הבייביסיטר .בסוף נשארו שתיהן היה ערב כייפי, ישבנו בפינת הטלוויזיה עייפים מיום, המסך הכבוי התאים לנו, שקד נכנסה לחדרי התיישבה על הקחון והחלה לתופף בקצב , אותו קחון שקיבלתי ממנה חודשיים קודם ועכשיו סיפרה שבנתה אותו בעצמה אח"כ התחלנו לשיר לקצב התיפוף, כשהאייפון בידיה של אפרת משלים את מילות השירים ששכחנו.
את הקחון קיבלתי / לקחתי חודשים קודם משקד שביקשה להיפרד ממנו , ביקשתי מתוך איזה ערפילי רצון/צורך שיהיה לי תוף. משהו בתוף הדהד לי קרבה. עכשיו שהחלה לתופף על הקחוֹן (מספרדית: Cajón, מילולית:= "תיבה" או "מגירה") כמו נפתח בי זיכרון ,העלה נוכחות והבוקר התעוררתי בהתרגשות אותה חלקתי עם תחיה , שקד מזכירה לי את יאיר. משהו בפעימת החיים שלהם שהתיפוף הוא רק חלק מזכיר . יאיר היה מתופף , זו הייתה אהבה גדולה שלו ,בסרט שעשיתי עליו כשהוא בן 13 מתופף על קירות חדרו בקצב החיים שהיו בו. שווה צפייה. זה היה ב1993 עכשיו התחברתי שוב ,התברר שהכל נמצא נגיש במגירות הלב.
ועבר בי הרהור הבוקר ששקד בפעימות ליבה נגעה במגירת יאיר מן הסתם ממזמן, אבל רק בערב האחרון שנה + מאז היכרותנו, באו המילים, נפתח בי ההקשר הזה. מאז שהכרנו מתקיים בינינו קשר של מעבר למילים, ובמילים עצמן הבענו את השמחה והאהבה ההדדית .
הבוקר חלקתי את התובנה הזו גם עם שקד, בזמן שעשתה דרכה לסופ"ש עם אימא שלה. הקשיבה קשב רב ואז אמרה : "זה רק מעיד כמה התכונות שביאיר זה משהו שנמצא בעולם והוא ממשיך לחיות באנשים אחרים, ברור שהמהות האנושית הזו שהייתה ביאיר היו בה צבעים ייחודיים לו, ותראה כמה אנחנו לפעמים נתפשים לצורה, ושוכחים שיש משהו במהויות שעדיין קיים ותמיד יהיה." אמרה ככה פשוט מהדיבורית שלה בדרך.
לא פעם בשנים האחרונות אמרתי שאני מצטער שאין לי גם בנות, זכינו ב3 בנים מופלאים כל אחד מהם לב גדול ואוהב . אחרי לכתו של יאיר ברגעים כאילו ואחרים עלתה בי כמיהה רגשית לאיזו בת שאוכל לפתוח את הלב מולה ולהקשיב לליבה כמו אב שתוכל לספר לבנים מה שלא נפתח פשוט מולם כאב, שתדבר איתם כאחותם. שקד גרה כאן בחברת בת זוגה למעלה משנה ויש בקשר שלנו קרבה שכזו, זה כמו הסכם לא מדובר שנולד ככה פתאום מולה ואיתה מולנו ואתנו .
התדר הזה שנפתח בתיפוף שלה העלה עוד זיכרונות והקשרים ודמיון בינה ליאיר, אותו טוב לב שניבט מהעיניים, אותה ראיית אחר, חכמת חיים עמוקה שאינה תלוית גיל והתנסות, רצון להיטיב, ויכולת מופלאה להתרחק מלשון הרע, לדבר פשוט ישר ונקי.
זכינו , שבת שלום .
Elinor Dori איזה תיאור מלא אהבה, ומדוייק כל כך, של שקד המיוחדת והמופלאה הזו. איזה כיף שדרככםן זכיתי להכיר גם :)
(ואיזה כיף להכיר עוד קצת את יאיר דרך הסיפור הזה).

שבת שלום וחיבוק 3>













מילים של שקד מתוך הפיסבוק שלה


‏‎Shaked Halevi‎‏ ‏‏מרגישה ‏מבורכת‏.
שיאצו שיאצו שיאצו 

"אף אחד מאיתנו אינו מאוזן מכיוון שאנחנו בחיים ותנועה, אך אם זאת יש מצבים קיצוניים של חוסר איזון בהם איבר מסוים בגוף לוקח על עצמו הרבה מהאנרגיה של הגוף וזה לרוב קורה בשל טראומות ומצבי לחץ קיצוניים, בהם הגוף נמצא במצב של הישרדות. מצב מתמשך של חוסר איזון יכול ליצור מחלות,כאבים,חולשה,חרדה,דיכאון ועד..


השיאצו הוא טיפול במגע, דרך המגע עוזרת להזכיר לגוף את הכיוון שאליו הוא רוצה לנוע- לעבר ריפוי והרמוניה כמובן. זה מה שהגוף שלנו תמיד שואף אליו, רק שלעיתים אנחנו צריכים איזה חבר טוב שיזכיר לנו את מה שכבר שכחנו שאנחנו יודעים לעשות. לאחר מספר מפגשים שמשתנה בין אדם לאדם נוצר מעין זיכרון גופני שמספר לי "אני יכול גם אחרת, להרגיש טוב חיוני רגוע שמח" מה שמחזיר את הבטחון והאמון בכח הריפוי הטבעי שלנו.

ועכשיו לחלק הפרקטי: בכל יום ראשון בין 14:00-20:00 אני מטפלת בקליניקה עם אנרגיות מדהימות של ריפוי באבו גוש. אני יותר מאשמח לפגוש את כל מי שחפצה נפשו בתזכורת גופנית נפלאה שכזו. אני מרגישה שמעבר לשיטה שנקראת שיאצו יש כח עצום במגע ותמיכה אנושית לעבר עולם של אנשים שמחים ובריאים.

מענין אתכם? מכירים חברים שישמחו להגיע? אשמח ממש שתקשרו בנינו

מוזמנים לפנות אלי בפרטי או בטלפון 0548022025

**בתמונה- אני יוצאת מהקליניקה עם מצעים לכביסה (: באדיבותו של Nino Herman הצלם והחבר המדופלם!!"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com