כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום ראשון, אוגוסט 19, 2018

בוחר להאמין שגם לעצים יש חיים נסתרים



אני מאד אוהב את מראהו , הוא חלק מנוף חיי, פוגש אותו בכל מזגי אוויר אחרי העיקול הראשון ביציאה מנטף ממתין שם גם בחזרתי  ,בודד מעל תהום, סוקר את השמיים בראשית הסתיו והאביב כשהאויר חמים יותר מבקרים אותו החיוויאים .
 אני מצלם אותו כל עונות השנה ,כל פעם צבעים אחרים , עכשיו קליפתו נשרה , אז כן, צילום הוא סוג של פרידה ,מנסה לשמר את דימויו המשתנה , חזותו מרתקת אותי .
הצגתי אותו בתערוכות, היה גם שער במוסף של שבת כיכב שם בהקשר התערוכה "עובר אורח".
 התערוכה עסקה בדרך הביתה, ביאיר , בפרידה ובבחירות בחיים , עכשיו איתו , זו פרידה איטית ,בשריפה הגדולה בשלהי הקיץ שעבר , נפגע אנושות , מאז ניצב שם מת זקוף , בתחילה לא היה ברור לאן פניו , עכשיו זה עצוב וברור. מתי בדיוק הוא ויתר? אין לדעת אולי ניסה בשורשיו להתחבר לשיחים סביבו שיחזקו אותו ,מספרים שיש להם לעצים תכונות אישיות משלהם , הנה בחלקתנו נצבים להם שלושה ברושים זה לצד זה לכאורה תנאים סביבתיים זהים וכל אחד מהם מתנהג בצורה שונה , מן הסתם יאמרו כי אין מה להשוות כל עץ ושורשיו ואדמתו ואני בכל זאת בוחר להאמין שגם לעצים יש חיים נסתרים .עכשיו כמעט שנתיים אחרי הכוון ברור , מתי שהוא הוא יעלם, יצא מהפריים של הדרך הביתה , יהיו שיגידו לעצמם , וואו מה השתנה ולא ידעו להסביר לעצמם,יהיו שלא יבחינו . ככה זה במרוץ החיים יש הרבה הסחות דעת . שהיינו קטנים סיפרו לנו שהחזק שורד, מן הסתם זה כך, הקריאו לנו זאת מספרים שהודפסו על נייר שמקורו בעץ שלא שרד .
הכל התחיל מפועלי מע"צ שעשו לעצמם קפה בשולי הדרך ביום שנשבה בו רוח מזרחית ערה מאד/ הטבע אינו יכול להתגונן מפני כוחו של האדם שממיט עליו במזיד או בחוסר מודעות כליה .
















העץ הבודד תגובות לפוסט: 

מירי חן:" מהמם !!!" 

שוקי קוק:" יפה ורגיש ,פרידות שונות ומשונות בחיינו, חלקן נכפות ,חלקן מתבקשות, חלקן קורות 

תמיד כאב, קטן, בדרך ההמשך ,רגע אחרי." 

Ayala Tamary :"כי האדם עץ השדה... כל מפגש עם עץ הוא מפגש אנושי, מחבר לנוכחות, לעוצמה, לשורשים. כל עץ יחיד ומיוחד, כמו בני האדם שאין האחד דומה לשני. העץ הזה הוא מכר קרוב, ממפגש יומיומי בדרך הביתה, יש לכם חיבור מיוחד...בשבילך הוא ציון דרך בהרבה מובנים. במובן מסויים, העץ לא יעלם, הוא ישוב אל העפר ויזין את הצמיחה החדשה" 

Ziva Koort :"יפה ומרגש!" 

:"Chava Mamou חבל על דאבדין והחיים זורמים,מכילים בתוכם את הנעלמים." 

Naama Badihi " נינו ממש רגשת אותי. גם אני נתתי תשומת לב מיוחדת לאותו עץ שם בסיבוב. בעיקר אהבתי לראות את השקיעה מבעד לצמרת שלו. עצוב לדעת שהוא כבר איננו שם. כמו הרבה אחרים שכבר אינם מחכים לנו בבית . אשמח לקנות ממך צילום שלו" 

Taltal Shachar :" נוגע ומרגש במילותיך נינו, תודה על תשומת הלב 💗" 

Sharon Sahar :"נינו, - נפש עדינה, רגישה, חמה, עמוקה ומלאה בטוב... נהדר אתה. ממש."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com