כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שישי, מאי 26, 2017

"חוכמת ההמונים הכרחית, האמת האישית שלי פחות מדויקת מהאמת של המעגל כולו "





מכינים את ההפגנה הגדולה של ה12/למאי 2011 

מאיה רימר :"...ההבנה כי חוכמת ההמונים הכרחית, שהאמת האישית שלי פחות מדויקת מהאמת של המעגל כולו אחרי שיח משמעותי, דוחפת אותי ללמוד, ללמד ולשפר את דרכי התקשורת בינינו, וזה נכון במחנות הפליטים כמו שזה נכון כאן בבית."

מאיה רימר : "כל ההערכות מראות שהעולם הולך לכיוון של עוד שינויים גלובלים מסיביים, עוד גלי פליטים ואוכלוסיות עקורות.
אנחנו צריכים ללמוד איך לעבוד עם האוכלוסיות הללו, איך ניתן להעצים ולתמוך בבניית קהילה ולעזור לאנשים לעזור לעצמם ,אני מאמינה שרק דרך עבודה השתתפותית ושיתופי פעולה נצליח למצוא את הדרך לצאת ממשבר להזדמנות"

מאיה רימר :"...ההבנה כי חוכמת ההמונים הכרחית, שהאמת האישית שלי פחות מדויקת מהאמת של המעגל כולו אחרי שיח משמעותי, דוחפת אותי ללמוד, ללמד ולשפר את דרכי התקשורת בינינו, וזה נכון במחנות הפליטים כמו שזה נכון כאן בבית."
אמש פגשנו אותה, את מאיה רימר מנהיגה אמיצה ,עם הרבה חמלה ואהבת אדם שמאמינה בכל ליבה שהשינויי לא יבוא ממנהיגים אלא מתוך בני אדם שכבוד האדם יקר להם.
מאז מחאת האוהלים שבה הכרנו היא כל הזמן לומדת ומתפתחת, מרגש היה הערב, מרגש לשמוע לראות איזו דרך מופלאה עשתה ומה לקחה על עצמה לעשות .
סיפרה על הדרך שהובילה אותה להתנדב במחנה פליטים המאכלס סורים ועיראקיים בצפון יוון. על ההשראה שהיא שואבת מעבודתה ,
על החוויה המצטברת שלה של עד כמה האינדיבידואל יכול להשפיע,
סיפרה על קהילת המתנדבים יוצאת הדופן והרווח האישי שלה: גדילה אישית, עבודה מדהימה, שיפור הערבית, קירבה לסורים- אפשרות ליחסים יוצאי דופן בתוך האסון- משבר כהזדמנות.
תפקידה בצוות המתנדבים היה לעצב ולהנחות מעגלי דינמיקה קבוצתית, תהליכי קבלת החלטות ותקשורת בין אישית בקרב המתנדבים הרבים הפועלים במחנה, וצוותי הניהול של הארגונים. כדי להתמודד עם הקושי הנפשי .
הערב היה בנוי על שאלות שמאיה הקפידה להשיב להם בתשומת לב .

מאיה הרחיבה על הקשיים הפסיכולוגיים הכה מורכבים בשטח, על סיכון הטראומה המשנית שלא פסחה עליה , על הקשיים הנוכחיים של הפליטים- שעמום, ייאוש ודיכאון.
הרחיבה על תובנות שלה מול המציאות, תובנות על עולם קורס:
:"כל ההערכות מראות שהעולם הולך לכיוון של עוד שינויים גלובלים מסיביים, עוד גלי פליטים ואוכלוסיות עקורות.
אנחנו צריכים ללמוד איך לעבוד עם האוכלוסיות הללו, איך ניתן להעצים ולתמוך בבניית קהילה ולעזור לאנשים לעזור לעצמם ,אני מאמינה שרק דרך עבודה השתתפותית ושיתופי פעולה נצליח למצוא את הדרך לצאת ממשבר להזדמנות".

בעמוד הפייסבוק שלה פירסמה מאיה פוסט רחב בנושא ההתנדבות
מוזמנים להכנס לשם .
ההרצאה התקיימה אמש בגלריה "בן עמי", רח' החשמל 12, תל אביב תודה גדולה לחגית ודודי .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com