כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שני, ינואר 20, 2020

"אבא יקר שלנו".



19.1.20
" אבא יקר שלנו
היום אנחנו נפרדות ממך בעצב, אבא אהוב. אנחנו מלאות תודה על מי שאתה עבורינו, כל כך פשוט ונעים היית בחייך ובזקנתך.
תמיד כששאלנו לשלומך ענית- "ב"ה הכל בסדר" וכשהיה קשה אמרת: "עכשיו יותר טוב".לא רצית להדאיג ולהטריח אותנו, לא התלוננת. תמיד אמרת: "אין לי תלונות".
עברת הרבה ניתוחים קשים ותמיד חזרת להתנהג כאדם בריא לחלוטין, מלא באופטימיות ובאהבת החיים. אהבת במיוחד תינוקות קטנים , כשראית את נכדיך וניניך התינוקות, פניך קרנו מאושר ולבך התמלא בשמחה.
כל יום בהתמדה הלכת לבית הכנסת להתפלל ופעמיים בשבוע שמעת שיעורים שב"כולל" של ישורון. במיוחד אהבת את השיעורים של הרב הרשלר ולא הסכמת לוותר על אף שיעור.
בכיס היה לך פתק קטן ובו רשימת האנשים שהתפללת לבריאותם יום יום בכל תפילה. וגם על זה לא ויתרת. לעצמך איחלת תמיד: "בריאות ואריכות ימים" ואכן זכית לכך.

לפני 94 שנים אבא נולד בירושלים, הבן השני שנולד בביקור חולים שמחוץ לחומה. נקרא על שם סבו ראובן אליצור שגם הוא נולד בירושלים העתיקה ועוד דורות לפניו החל מאמצע המאה ה19.
התקופה הכי משמעותית בחיו היתה עת נלחם בעיר העתיקה במלחמת השחרור ואף הלך לשבי בירדן.
בתקופת הלחימה ובשבי אבא כתב יומן ולאחר שיצא לפנסיה הוציא אותו לאור כספר.
במשך שנים רבות ועד גיל 85 ויותר הדריך קבוצות שונות בסיורים ברובע היהודי ובין השאר סיפר לחיילים ולמדריכי טיולים על מורשת הקרב במלחמת השחרור.
אבא מאוד אהב את משפחתו הקטנה , את אמו רבקה ז"ל ואת אחותו חסיה שזכתה לאחרונה לחזור לגור בארץ ונמצאת איתנו כאן. אביו נפטר כשהיה צעיר ואנו לא זכינו להכירו.
את אמא שלנו אסתר הכיר בבני עקיבא וביחד גדלו אותנו בירושלים. לפני שבועיים וחצי עמדנו כאן במקום הזה על יד קברה של אמא שנפטרה לפני 14 שנים בדיוק.
במקביל לעבודתו בסוכנות ובתנובה לימד אבא מעל 1000 תלמידים לבר מצוה. את התלמיד הראשון שלו לימד בגיל 12 לפני שהיה בר מצוה בעצמו. הדרך שבה לימד הטמיעה בקרב תלמידיו את הדיוק והיופי בקריאת התורה.
לאבא היה קול טנור ערב, הוא שימש כחזן בימים נוראים ושר במקהלת החזנים הירושלמית. ניגון היה נוכח בקרבו והזדמזם בפיו כל הזמן. בכל שמחה משפחתית נהגנו לבקש ממנו לשיר "שהחיינו".
בשבת שעברה עוד שר איתנו בשולחן השבת ואתמול בשעותיו האחרונות רותי שרה לו זמירות שבת והוא היה נראה רגוע.
נוח בשלום על משכבך אבא יקר שלנו"
אוהבות אותך מאוד, תחיה רותי ויעלי.


התמונות מתוך הספר "יומן ירושלים, תש"ח ברובע הנצור ובשבי הלגיון" בהצאת ספרים אריאל . .

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏מחייך‏, ‏‏‏לעמוד‏ ו‏משקפיים‏‏‏‏‏

תמונה יכולה לכלול: ‏אדם אחד‏


תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏, ‏טקסט אפשרי שאומר '‏אליצור בן-גור יומן ירושלים, תש"ח ברובע הנצור ובשבי הלגיון HI HI אליצור בן-גור יומן ירושלים, תש"ח ברובע הנצור ובשבי הלגיון‏'‏‏


©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com