כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שני, נובמבר 11, 2019

"את מדינת ישראל הקימו ובראשה עמדו בני אדם, בני אדם שהבינו שטובת אזרחי ישראל עומדת מעל הכל."



יושב באוטו טיילת נטף ,שבתי מתל אביב,, מקשיב ליונתן בן ארצי נכדו של רבין בטכס לזכרו, נאום יוצא דופן כואב ונוקב .



זהו נאומו המלא של יונתן בן ארצי: "יום הזכרון לרצח יצחק רבין פוגש כל אחד מאיתנו במקום אישי אחר. בין רבין האדם לבין הדרך שהוביל, לבין הרצח המתועב שגדע את פתיל חייו. אותי היום הזה מחזיר אל סבא שלי, סבא יצחק. הסבא שכל כך אהבתי, סבא שהיה מנהיג אבל לפני זה ומעל זה היה קודם כל בן אדם. היום בעת הזו אני חוזר 42 שנים אחורה אל תקופה וימים אחרים, רבין ראש ממשלה, צעיר, אהוד, מצליח, ראש הממשלה הצבר הראשון, אחרי כהונה ראשונה רצופת הצלחות, אחרי מבצע אנטבה והסכמי השלום. והבחירות בפתח. בפניו עומדת הזדמנות לזכות באמון העם ולהוביל אותו להישגים אדירים,לקדם אותם לידי שלום היסטורי, תנופה, שגשוג ופריחה.



"אבל אז הקדירה עננה את פני השמיים, פרשת הדולרים. צל הוטל על יושרו של המנהיג, על הישגיו ועל הדמוקרטיה הישראלית. יצחק רבין הבין זאת, המנהיג הוא רק בן אדם, בשר ודם. על אף ההזדמנות ההיסטורית להמשיך ולהוביל את ישראל קדימה ועל אף שהאמין בכל לבו שהוא האדם הנכון לעמוד בראש, אחרי למעלה משלושים שנות שרות לעם, למרות הידיעה כי בידיו המפתח לשינוי, הוא החליטו לקחת אחריות אישית ולפנות את מקומו, לוותר ויתור אישי כואב למען הדמוקרטיה הישראלית כדי שלא ייפול בה רבב. כי טובתו של עם ישראל קודמת לטובתו האישית של כל אדם, גם טובתו של העומד בראשה.



"שנים לאחר מכן, בלב הסערה, שוב בחירות, הרוחות לוהטות. העם חלוק, שסוע, מפולג, ליכוד ועבודה. אין הכרעה ברורה. ובתוך אווירה קשה של פילוג, איבה ויריבות נעמדו מנהיגי שני המחנות - שמיר, פרס ורבין - והחליטו לקחת אחריות, לוותר על הכבוד האישי שלהם, לשלב ידיים ולבנות יחד ממשלת אחדות. ממשלה שבראשה עומדים בני אדם וכל אחד עושה את הטוב ביותר שהוא יודע. בכוחות משותפים הם חילצו את ישראל ממלחמת לבנון, שיקמו את ההריסות הכלכליות ותיקנו יחד את השסע בעם. מאווירה של שנאה וקיטוב לאחדות אמיתית ויציבה. ממשלת האחדות ההיא היתה הממשלה היחידה בתולדות ישראל שמילאה את ימיה. היתה זו ממשלה ששמה את טובתו של עם ישראל לפני טובתו של כל אחד אחר, גם לפני טובתם של מנהיגיה.
חברים, היום אני זוכר את סבא שלי, אני זוכר אותו לאורך כל השנים האלה עסוק, איש ציבור במשרה מלאה, ולמרות זאת יודע מה חשוב באמת. מתייצב בבית ספר בעוד טקס, מפגין חמלה לאחר, כבוד לזולת. סבא שאוהב מגע כף יד רכה, חיבוק חם וארוך, סבא שהוא מנהיג, אבל קודם כל בן אדם, שמאמין עד עמקי נשמתו בצדקת הדרך. לאורך כל חייו ידע רבין לקבל החלטות קשות כי ידע שהדרך שלו היא הדרך שתנצח. בשם הדרך הזאת אני פונה מכאן לראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, לראשי המפלגות הגדולות ולכל נבחרי העם - מדינת ישראל קורסת. למעלה משנה שאין כאן ממשלה, אין תקציב, אין מדיניות, אין תוכנית, אין דרך. בתי החולים מפוצצים, המדינה בפקקים, אין מפכ"ל למשטרה, המטכ"ל מתקשה לקבל הנחיות פעולה ברורות.



הציבור כועס, חושש, מסוכסך, מערכות המדינה נרמסות, אזרחי ישראל סובלים. הביטו סביב, כאן קבורים מנהיגי המדינה שבנו והקימו אותה. הביטו בעיניים שלהם המתבוננות בכם מלמעלה. זה הזמן לקחת אחריות ולתת דוגמה אישית, ברוחם ובדרכם. שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. אני קורא לך ולכולכם מכאן לעשות את מה שאתם יודעים שהוא הדבר הנכון עבור מדינת ישראל בעת הזו. קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב זוזו הצידה, תפרשו מתפקידכם, לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו, תוכלו לחזור, כפי שעשה רבין. גם אתם יודעים, אין אדם שהוא מעל המדינה.




"חברים, הגענו לרגע האמת, אם תשימו שוב את טובתכם האישית מעל טובתה של ישראל עם ישראל לא יסלח לכם וההסטוריה לא תסלח לכם. אם תמשיכו לדבוק בפלגנות על פני אחדות ולגרור אותנו עמוק אל מערכת בחירות נוספת של שנאה, הסתה והרס הדמוקרטיה, אזרחי ישראל יענישו אתכם. אם תעדיפו את טובתכם האישית על פני אחדות ישראל, עם ישראל יוקיע אתכם ויפנה לכם עורף. אזרחי ישראל אוהבים את המדינה ומעדיפים את טובתה על פני כל דבר אחר. הם לא יהססו לנהור לקלפיות בכל הכוח, להתייצב כביום פקודה, ולשלוח הביתה את מי שידרוש מהם לסמן קו וגבול. עד כאן, מספיק, לא עוד. כבוד הנשיא, מכובדיי כולם, את מדינת ישראל הקימו ובראשה עמדו בני אדם, בני אדם שהבינו שטובת אזרחי ישראל עומדת מעל הכל. כך ידע גם סבא שלי. עבור טובתם של אזרחי ישראל הוא היה מוכן להקריב ולשלם גם את המחיר הכבד מכל, את החיים שלו. זו דרכו, זו מורשתו, מורשת של מנהיגות. זו המנהיגות שעם ישראל ראוי לה גם היום. יהי זכרם של יצחק ולאה רבין ברוך".



 
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏שמיים‏, ‏‏עץ‏, ‏ענן‏‏‏, ‏‏צמח‏, ‏‏בין ערביים‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com