כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום רביעי, יוני 07, 2017

הסקופ הגדול של שעיה סגל -פוסט לזכרו .

בפיסבוק "מעריב של פעם" ,עידו דיסנציק@Ido Dissentshik העלה היום פוסט לזכרו של שעיה סגל
 שותפי לדרך מקצועית  שהלך אתמול לעולמו , הזכיר את "הסקופ הגדול של שעיה 
את אותו ראיון שהשיג אצל הנשיא מובארק כמה שעות אחרי רצח נשיא מצריים סאדאת. 
שעיה הוא שהביא את הבשורה ממצרים שהסכם השלום ימשך" . זה היה ב8 לאוקטובר 1981 ,
רפי מן Rafi Mann כהיסטוריון וחוקר תקשורת העלה  את קטעי העיתונות הרלוונטיים . 
באותה ימים זכיתי אני כצלם רה"מ בגין ללוות אותו למסע הלוויה של סאדאת , אצל גיהאן אלמנתו ואצל מוברק סגנו קיבלנו את אותו מסר מרגש ומהותי שהשלום ימשך . 
ימים אחרים היו אז , פתחו בפני את ההבנה /חוויה שהכל אפשרי , אם משתנים ההקשרים . 
גם אוייב יכול להיות שותף .
מאחל ומייחל שיפתחו נתיבים כאילו בלב אנשים /מנהיגים , ואותם ימים של פריצות דרך בתודעה ובמציאות , נחווה אותם אנו בימים אילו ושיבואו .אמן כן יהי רצון.
שעיה סגל ,רחמני שמואל ואנוכי הקמנו בשנות השבעים את סוכנות הצילום ,"24 פלוס" היינו אז שלושתנו בגיל 24+ 
וגם עבדנו 24 שעות+ ביממה לתת שירותי צילום לעמודי החדשות , למוספי השבת של עיתון "מעריב" שהיה העיתון הנפוץ במדינה . 
ביום עצוב זה שעיה סגל מובא למנוחות . 
יהי זכרו ברוך.












"הארץ"   יוסי ורטר

זו צוואתו

שעיה סגל, יועץ תקשורת ויועץ אסטרטגי מהוותיקים והמנוסים במדינה, מת השבוע בגיל 66 ממחלת הסרטן. סגל, עיתונאי לשעבר, אהב להיות מחובר ומעורב ומקושר. יותר מעמיתים אחרים שלו הוא היה רעב להשפיע, לעצב מהלכים, לערבב ולהפגיש יריבים פוליטיים כדי לפייס ביניהם. "זה בשביל המדינה", הוא נהג לומר, אבל זה בעיקר תרם לתחושתו הטובה.
לאחר הבחירות ב–2009 הוא קיים בביתו באזור סדרת מפגשים בין ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו לחברו הקרוב, בנימין בן אליעזר ממפלגת העבודה. המפגשים הללו עמדו בבסיס צירופה של העבודה, אז בראשות אהוד ברק, לממשלת נתניהו השנייה.
הוא היה המתווך המוסכם והבלעדי בין חבר קרוב אחר שלו, אריאל שרון, לנתניהו בתקופת עבודתם המשותפת כראש ממשלה ושר חוץ ולאחר מכן שר אוצר בשנים 2002–2005. שניהם סמכו עליו בעיניים עצומות. שרון, שחשדנותו ושנאתו לנתניהו היו גדולות רק מאלה של נתניהו אליו, שיגר אותו בשליחויות סודיות אל מעבר לקווי האויב (קרי, לביתו או ללשכתו של נתניהו) בתקופות המתוחות ביותר ביחסיהם. הוא סמך עליו שהמסרים יעברו אות לאות, תו לתו. הוא ידע שאלה שהוא ישמע מסגל יהיו מדויקים ואמינים ללא סטייה של מילימטר, לא בתוכן ולא בסגנון.
לימים הפך סגל ליועץ קרוב לנתניהו עד שמשהו השתבש. את שרון סגל לא הפסיק לאהוב ולהעריץ גם אחרי שהורחק מסביבתו הקרובה על ידי אחרים שהיו שם. מערכת יחסיו עם בני הזוג נתניהו הסתיימה בעגמת נפש גדולה מצדו ובתחושת נבגדות שלו. ברוך הבא למועדון.
מאות שעות עבודה הוא תרם לביבי ושרה במרוצת השנים מבלי שזכה לקבל שכר. סכומים גדולים הוא נאנס לתת להם בתצורה של "מתנות" (חלקן על פי דרישה מפורשת, חלקן על פי ציפייה ברורה). הוא חשב שהם רואים בו חבר, וגילה — הפתעה, הפתעה! — שהיה כלי שרת. אולי נקרא על כך בספר שסגל עמל על הכנתו בשלוש השנים האחרונות יחד עם שותפתו למיזם, העיתונאית מזל מועלם.
רבים מהסיפורים האלה, שיגרמו לכל אדם סביר לחוש בחילה פיזית ומיאוס קיצוני, מתועדים במשרדי להב 433, כחלק מעדות מפורטת שסגל התבקש למסור במסגרת חקירת תיק 1000. לאחר ביקורו בחדר החקירות הוא אמר למי שאמר כי עם כל מה שיש בלבו נגד בני הזוג, הוא חש אי־נעימות לסבר את אוזני החוקרים בפרטים המביכים. העדות הזו לא תישמע בבית המשפט, אם יהיה משפט. העד כבר אינו עמנו.
סגל היה מתעד ואספן אובססיבי של פתקים, הקלטות, פרוטוקולים, מזכרים ותזכירים שהוא רשם לעצמו. בספר המדובר, שיראה אור גם לאחר מותו של סגל, כי כך הוא ביקש וכך הוא רצה, ייחשף חלק מהאוצר הבלום הזה. ספרם של השניים מבטיח הצצה ברזולוציה קולונוסקופית אל תוך המעיים הנסתרים של הישות הנתניהואית.
הספר הזה לא יביא קץ לשלטון נתניהו, כפי שיש מי שמקווה מחד, או חושש מאידך. ספרים לא מפילים ראשי ממשלה. אבל הוא ישמוט לסתות ויפער פיות.
בהלווייתו של חבר הנפש שלו פואד בן אליעזר, באוגוסט אשתקד, סגל לא השתתף — הסרטן בדיוק התגלה בגופו אז. רעייתו, שרהל'ה, היתה שם. נתניהו זיהה אותה מרחוק. הוא נופף לה. הוא שאל אותה לשלום שעיה. היא אמרה לו שרע. הוא הודיע למאבטחיו על שינוי מסלול, ביקש משרהל'ה להיכנס למכוניתו ויחד הם נסעו לבית הסגלים ברחוב הרצוג באזור.
הוא בילה שם כשעתיים, אחרי נתק בן שנים. אכל את השניצלים האהובים עליו ולגם יין משובח. סגל, אדם נאיבי מאוד שקל לרכוש את לבו במחווה פשוטה, לא מחל לו גם לאחר הביקור. עד כדי כך היה עמוק הפצע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com