כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שני, נובמבר 28, 2016

היה רגע גם הפעם שהזכיר לשבריר שניה את החוויה ההיא

כשיאיר היה בן 17 פרצה שריפה בנטף , מכונית שירדה למעיין נדלקה והרוח המערבית הגבירה את הלהבות , אנחנו היינו בטיול בצפון, ,בטלפון שקיבלנו נשמע יאיר מבוהל ,"אבא שריפה האש מגיעה לברושים" , עזוב את הבית , שמור על עצמך , סופו של אירוע נגמר בטוב, כשחזרנו סיפר יאיר שלקח ציורים של אמא שלי , כל כך התרגשנו מהבחירה שלו, והקשר העצום שהיה לו עם סבתא לורה.
עכשיו בשריפה לא ידעתי איפה להתחיל ומה לקחת הבית מלא כל כך הרבה דברים יקרי ערך רגשי כמו ציורי אמא וכתבי סבא ותצלומים והקלטות וסרטי וידיאו משפחתיים של חיים שלמים ,ארכיון משפחתי , לקחתי מחשב קטן ומצלמה שאוכל להמשיך במלאכת התיעוד והסיפור של הרגע ולשמר אותם בבלוג שנמצא בענן .וחשבתי שיש סרט על יאיר שמשמר פיסת חיים ונטף, ויש בלוג שעשיתי לאמא ויש בו את אבא וסבא , וחשבתי שנחזור אמשיך במלאכת התיעוד והסריקה והשימור
וגם מאז מותו של יאיר בנינו חוסן ,נחשפנו עם השנים לשתי גדות בלב שמנהלות אותנו ומנהלות מו"מ בינהן זו המשמרת האוחזת וזו המשחררת .
אולי זו המשחררת ניהלה אותנו בימים אילו שעזבנו בבהלה את נטף ,ליד השמונה , פליטים לרגע מביתנו .
בהחלט היה פחד בגוף שלא יהיה לנו בית לחזור, וממש לוקח זמן להרגיע ולהרגע, אבל הוא לא היה קרוב לאותה עוצמה שחשתי אז שאחותי יהודית התקשרה וסיפרה ששמעה ברדיו שהיה תאונה באבו גוש ושאלה מה שלום הילדים שלנו.
אז בשנת 2000 שדיברה חשתי באחת כמו שהדם אוזל בגופי , כאילו ידעה נשמתי שיאיר נהרג- איננו בחיים יותר , אני זוכר את החוויה הזו בגוף של התחושה שמשהו בי ידע .
לא היה שום מיידע בטלפון של אחותי היא לא ידעה דבר, רק שאלה , וכול נים בגוף ידע ,רעדתי , באותו רגע נצרבה בי תחושת ידיעה.
שלשמחתי לא פגשתי מאז .
היה רגע גם הפעם שהזכיר לשבריר שניה את החוויה ההיא , ישבנו בשבת בחדר האוכל של יד השמונה, עם חברנו מנטף , אוכלים משוחחים, ומחוברים לרשת החרום הווטסאפית , והנה אני קורא בשעה 10 בבוקר , "אנחנו אצל נינו מכבים מנסים להשתלט ", ווואו זה לא היה דומה אבל זה הזכיר.
חברים מספרים שראו אותי יותר מדואג, מהר מאד הגיע בשורת שחרור הדאגה מרמי מתן :"נרגע אצל נינו אין כל נזק,מאמץ משותף של כולם" .
אח"כ סיפרו לנו שנלחמו על הבית עם מטוסים וכבאיות לוחמי אש וחברים מנטף, מה אומר לכם חברים יקרים , אולי מה שהכי חיזק את רוחנו בימים אילו זו חווית יחד עוצמתית שכבר אמרתי , חשנו שיהא אשר יהא אנחנו לא לבד ויש יקום שלם ,קהילה, שלמה חברים, אנשים יקרים זרים לא מוכרים ממקומות שונים ולאומים שונים שבאו לעזור לנו .
אגב -האש דילגה מעל בית הקברות בזעלבני ולא נגעה בפינה קסומה ועצובה זו.














צילום : סיון פורת רונקין 


"....חברים מספרים שראו אותי יותר מדואג,
מהר מאד הגיע בשורת שחרור הדאגה מרמי מתן :"נרגע אצל נינו אין כל נזק,מאמץ משותף של כולם" .
אח"כ סיפרו לנו שנלחמו על הבית עם מטוסים וכבאיות לוחמי אש וחברים מנטף,
צילום : סיון פורת רונקין






יהודית קונפורטי‏ : " אני מאד מתרגשת לקרוא את הפוסט הזה. כמעט שכחתי את השריפה ההיא... 
אבל אני מאד זוכרת את הקשר המיוחד שהיה ליאיר עם אמא שלנו. 
בימים לא פשוטים תמיד המחשבות חוזרות ליאיר.
והנה אחד הנכדים שלי, ששמע שיש שריפה בנטף, שאל אותי מה קורה עם הקבר של יאיר 
ועם האבן לזכרם של הורינו. הרגעתי אותם ,כי הדאגה לנטף ולבית של נינו ותחיה מילאה את כל השבת שלנו. 
אבל גם שמחתי לחוות את הקשר החזק שלנו שעובר גם לדור הבא."


Hillie Wurtman Moyal :" נינו, איזה אדם מיוחד אתה. מורה נפלא לחיים ואני שמחה על הזכות שנפלה בחלקנו להכיר השנה, בזכות יאיר ובזכות הצילומים המופלאים שלך... תודה על השיתוף הכה מרגש...

Nino Herman :" הילי יקרה ,תודה רבה לך , אולי לקחתי על עצמי לשתף עוד ועוד באשר עובר אצלי בחדרי הלב באהבה בפחד לא לחכות עכשיו זה החיים.

ו וואווו ועוד מדהים שכרגע ברדיו מנגנים כרגע "THERE WAS A BOY "

Hagit Peleg Rotem :" נינו לקרוא ולבכות. מתוך אובדן כל כך עמוק לדעת להעריך את מה שיש, זו גדולה "

שי רון :" נינו תודה על הדברים שכתבת שבדרך מסתורית נוגעים ומאפשרים לי להתקרב אל עצמי, אל נימי הנפש המודחקים שמכוסים ביום יום בשכבה עבה של ציניות. גם בישוב שלנו השרפה הגיעה כמעט עד לביתנו, ונאלצתי לברור במהירות את הדברים החשובים באמת שברצוני לקחת אתי. שאלה זו ממשיכה ללות אותי- מה הם הדברים החשובים באמת? נינו תודה וד"ש לתחיה."

Edna Spitzer :" אוי נינו, פתאם חזרה לי כל ילדותי בזכות התמונה המרגשת של אמא שלך, נזכרתי בקול שלה, בדירה ברמת גן בריחות , בפינת האוכל. זכית לגדול בבית מיוחד וכך גם אתה! תבורך" 

Avigail Sperber : " האובדן תמיד מחזיר אותנו לרגעי אובדן, חיבוק גדול, נינו,"

Naama Shalom-Amiel :" וואו נינו.. פיון בשם יאיר,שומר וישמור לעד.. אוהבת💜

:" Nino Herman נעמה יקרה מי כמוך מכיר את השמירה של יאיר גם לאחר לכתו תודה לך למילים מחזקות מזכירות מחברות"

רחל אליאור: " כאב לב. משתתפת מקרב לב בצער על הילד ובשמחה שביתכם לא נפגע.," 

Mossi Armon : " באמת שאלתי את עצמי מה לקחת כשהתפניתם. הארד דיסק עם כל החומרים המצולמים, מה עם הנגטיבים הותיקים , האם סרקת אותם כבר? מה שמור בענן, מה לא? מה שבטוח, שחוויה כזו תאיץ תהליכים שהתנהלו בעצלתיים.

: Nino Herman " מוסי יקר - היקף העבודה שאני צריך להשקיע בשמור העבר כל כך גדול שהבנתי שאני קודם כל חי את ההווה ומשלב רגעי עבר בהווה אם התכוונות לעתיד בתקוה שאספיק לשמר תמציות מעיקרי הדברים" 

אסתי כהן :" נינו היקר, כל כך מדויק כתבת על ידיעת הנשמה בטרם ידיעת העובדות.כל כך מוכר לי מאותו יום של 12 ביולי , שכבר הנשמה ידעה והידיעה טרם הגיעה- ואני הייתי בנטף, בלוויה של ענבל... הילדים שלנו ...נטף.. החיבורים. לא יודעת מה לומר. רק חיבוק ואהבה.

: Nino Herman " אסתי אהובה ויקרה אין מילים לעומק רוחב חיבורי הלב ונשמות שלנו - מה שעברנו יחד בשנים האילו מספר על עוצמה של חברות למסע משותף שחושף עוצמות רוח האדם שבוחר בחיים ובאהבה, חיבוק גדול גם לאריה ודורון ‏אסתי כהן‏ "


נעמה שקד: " נינו, מרגש ומדהים ומעורר השראה מה שכתבת, 

שולחת לך ולתחיה חיבוק גדול מלא אהבה"

חוה פנחס כהן :" נינו יקר, תודה רבה על השיתוף ועל המסמך היקר הזה המעניק לי תחושה של עומק ומשמעות לאירוע שיכול להיחשב כחורבן פרטי בתוך הלם וטראומה ציבורית ישראלית . איכשהו דבריך מוליכים למקום אחר למקום שרואה את ההמראה מתוך האפר הזה. תודה רבה על ראייה חדה ומרחיקת לכת שמוליכה אחריך אנשים קצרי ראות כמוני. תודה רבה ומקווה לראותכם בקרוב חוה" 

: Tamar Rothstein " תודה רבה על ההשראה נינו אהוב, על המילים המאירות, המעצימות ❤❤

: Nino Herman " תמר יקרה זו האהבה שמחברת ללב" 


Daniella Dahan :" נינו יקר. אתה פורט על הנימים העדינים ביותר. חודר ללב. מחמם את הלב שיש לכם קהילה מדהימה בנטף. שנחשפנו אליה...לצערי. בחדשות שזלגו ללא הפסקה כמו גשם על השרפות.....יישר כוח.!!! "

Aya Reshef : " מצמרר, יכולת התיאור שלך נינו, מאירה עיניים ומרטיטה את הלב."

מלילה הלנר אשד :" אוי נינו היקר, כמה מרגש היה לקרא את דבריך היום. המילים והתמונות שלך מלוות אותי כל העת. אוהבת, מלילה.


Maya Shan Bowden : "נינו יקר איזה מזל היה לי לפגוש אותך. אתה איש לב אמיתי.  שפוגש בכאב וזוכר מה חשוב ,אתה /אתם כל כך מדהימים"

: Nino Herman "זה הדדי מאיה יקרה, אילה יבנין חיברה ביננו ערבות הפעימות מאד אוהב אותך

Maya Shan Bowden : " שווה היה להיות בקלישר ולו בשל זה. שמחה שלא נגרם לבית נזק" 


Arnina Kashtan: " נינו... כמה חיים מקופלים במילותיך... נגעת ללבי."


Adit Ben Porat" : נינו היקר והמקסים. מה אומר שעוד לא אמרו כאן? 
תודה שאתה צובע את חיינו במשמעות. במילים, בפריימים, 
אתה פשוט אומן ביצירת משמעות והשראה. בורכת. שיהיו בשורות טובות"


: Nino Herman "עדית יקרה כל כך מרגש הניסוח של "אומן ביצירת משמעות והשראה" 
תודה רבה לך שנתת לי מתנה כזו מילים שמנסחות לי במדויק את מה שמשמח אותי בחיים המורכבים האילו "

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com