כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שישי, ספטמבר 30, 2016

"השיחה הזאת שבינינו לא תיפסק "


צפיתי בהלוויה של פרס בעצב ובהתרגשות רבה בביתנו בנטף יחד עם תחיה חברתי. 
הקשבנו לקולות, למראות, למילים. מתחברים לאנרגיות השונות שעלו ובאו מפי הדוברים המכובדים. 
כשעמוס עוז דיבר, בכיתי. מילותיו נגעו בעומק ליבי, הקלטתנו ותחיה בטובה תמללה. 
בימים האחרונים שואלים אותי רבים על פרס שלי, ובתוך עצב הפרידה וההקשבה לכל כך הרבה סיפורים מאנשים שהיו חלק מחייו, אני מנסה להקשיב לליבי ולנסח לעצמי מה היה שם שחיבר ביננו מעבר להיותי צלם קרוב אוהב ומסור לשמעון האדם והמנהיג.
 עמוס עוז עזר לי להבין בניסוחיו הכל כך מרגשים, דרך שמעון שלו, מה מחבר אותי לשמעון פרס . 
עלה בי שאני חולק עם פרס את האהבה לאנשים לארץ שלנו, את האמונה שמאחוריי כל קיר יש דלת בלתי נראית ויש למצוא אותה, לא לוותר לעצמי ולא לוותר לאחרים, את כנפי הדמיון והסקרנות שמניעים אותי, את התמימות המתלהבת, לא נאיבית, את האהבה לצעירים, את הגעגוע לעתיד, את האמונה שאפשר אחרת.

חברי למסע עם שמעון ברוך אסקרוב שזה עתה שב מהר הרצל כתב :
"נסתם הגולל. אך קומתו תמשיך ותצמח, תרומותיו יחזקונו עוד ועוד. לעשות לזכרו יהיה לעשות לעתידנו."

תודה עמוס עוז יקר שהבאת דיבור לב עצום שכזה ,
תודה שמעון היקר שזכיתי ללוות אותך כברת דרך בחיי בחייו בחיי המדינה, 
שבת שלום.

                                                  דברי עמוס עוז בהלוויה של שמעון פרס 30/9/16      

צילום שלי שהורדתי מאינטרנט 


"משפחת פרס האהובה אוהבי שמעון היקרים כאן בכל הארץ בכל העולם.
אתם יודעים ממתי שמעון חבר קרוב שלי , מאז שגיליתי פתאום את הסוד הכי כמוס הכי אינטימי שלו
לפני יותר מ40 שנה לפני הכל, עמדנו שמעון ואני בכניסה לחדר האוכל של קיבוץ חולדה ורבנו עד חצות על עתיד המדינה על עתיד השטחים, שמעון עדיין היה אז נץ מארץ הניצים, השיחה נמשכה ואט אט גיליתי את הסוד, סוד כמוס יותר מדימונה, שמור יותר מאשר הגישושים להסכמי אוסלו, גיליתי את תמימותו העמוקה, תמימות של בעל חלומות בלי נלאה, תמימות שאיננה היהפך מחכמה תמימות שאיננה היהפך מתחכום. תמימות שהיא האדמה הטובה שעליה ניצב התחכום. וממנה צומחים המעשים הגדולים.
לכאורה היו בו בשמעון שתי סגולות סותרות שאינן יכולות לחיות יחד. מצד אחד כבוד עמוק למציאות ולאילוציה, מצד שני דחף לוהט לשנות את המציאות וגם מה שנדיר יותר נכונות נפשי להשתנות. אבל רק מי שניחן בשתי התכונות הסותרות האלה, יכול להיעשות מפלס דרכים. ומפני ששמעון פילס דרכים היו שלעגו לו, כמעט כל מפלסי הדרכים כמעט כ ל האנשים הגדולים שהקדימו את זמנם נראו לרבים כבעלי חלומות תימהוניים עד שבא העתיד והוכיח את צדקתם, כך במדע, כך באמנות ובספרות, כך גם במדינאות. בגלל חלומותיו הגדולים היו שקראו לו בעל החלומות אולי מפני שהם שכחו כי בעל החלומות המקורי יוסף מספר בראשית לא היה סתם חולם הוא היה בעל חלומות שהגשים את רוב חלומותיו לקח לידיו ארץ גדולה שהייתה כמעט מפורקת בגלל משבר נורא והעמיד אותה על הרגליים.
 ממש כמו יוסף המשביר שבתנ"ך גם שמעון פרס הגשים את רוב חלומותיו. הציניות הלעג האיבה, נותרו הרחק מאחור. פוליטיקאים רבים רואים לפניהם תמיד את מהדורת הערב או את הפריימריז או לכל היותר את הבחירות הבאות. שמעון לא היה פוליטיקאי ממולח, בגלל תמימותן הנלהבת הצליחו יריביו לפעמים להפיל אותו בפח. אבל הוא היה מדינאי כלומר אדם שמבטו פונה אל העשורים הבאים אל הדורות הבאים, אדם שהיה מסוגל להשתנות, להשאיר מאחוריו את הניציות הפופולרית ולהיפתח אל חזור של שלום ושל מציאות חדשה. נכון לא פעם ניגפו רגליו של שמעון והוא מעד, אבל כאשר מעד זה קרה מפני שעיניו היו מופנות אל הכוכבים.
יש אומרים שהשלום בכלל אינו אפשרי אבל השלום הוא לא רק אפשרי אלא הכרחי ובלתי נמנע פשוט מפני שאנחנו לא הולכים לשום מקום, אין לנו לאן ללכת מכאן וגם הפלסטינים לא הולכים לשום מקום גם להם אין לאן ללכת מכאן. ומפני שהישראלים והפלסטינאים אינם יכולים להפוך פתאום למשפחה אחת מאושרת , אינם יכולים לקפוץ יחד למיטה זוגית לפצוח בירח דבש משותף, מפני כן אין מנוס מלחלק אתת הבית הזה לשתי דירות ולהפוך אותו לבית דו משפחתי . עמוק בלב כמעט כולם בכל הצדדים יודעים את האמת הזאת. אבל הם המנהיגים אמיצי הלב שיקומו ויגשימו אותה. היכן ממשיכיו של שמעון פרס,
בכל יום שישי זה 42 שנה קיץ וחורף היינו שמעון ואני מדברים בטלפון שיחה ארוכה, לא רק על פלא פניה ופלא דרכה של מדינת ישראל, לא רק ספרות ועל אמונות ודעות. אלא לפעמים גם על חיי הלב ועל חיי הנפש ועל חיי הדמיון השיחה הזאת שבינינו לא תיפסק היום יום שישי ערב שבת חמש אחרי הצהרים בעוד שעות אחדות אם מישהו חושב שבחמש לא תהיה שיחה ביני לבין שמעון הוא טועה כל עוד אני חי השיחה הזאת תימשך יתר על כן כל עוד מדינת ישראל חיה והיא תחיה לעד השיחה שלה עם שמעון פרס פתוחה ונמשכת. אני נפרד היום באהבה מחבר קרוב , חולם גדול , מדינאי גדול , אדם שאהבתי מאוד. "

עם יאיר  בפתח ביתנו  בברית של דניאל צילום: איתן הרמן

בלשכת שר החוץ באמצע ראיון  התקשרו אליו , העביר לי את הטלפון ואמר זו תחיה בשבילך ....צילום הררי יצחק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com