כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שישי, מרץ 16, 2018

"מנהיג שלא פסק מלחלום ולא פסק מלהיאבק במחסומים שעמדו על דרכו"

"שנה וחצי אחרי מותו של פרס אבי גיל חוקר במכון לתכנון העם היהודי ויועץ לספרייה הלאומית בירושלים. פרס עדיין מככב במחשבותיו. "אני מאוד מתגעגע אליו, והוא מופיע לי בחלומות לפעמים. חלק מהחוכמה שלו ברורה לי היום אפילו יותר מכפי שהיתה ברורה לי כשעבדתי איתו"."  "הארץ" מוסף השבת /אלוף בן .







אבי גיל:  " פגשתי לראשונה את חנניה הצלם כאשר הצטרפתי לקראת שלהי 1988 ללשכתו של שר החוץ שמעון פרס. עד אז ידעתי שקיים ביטוי "נשמה טהורה" אבל לא מצאתי אנשים בוגרים שביטוי זה כל כך הלם את אישיותם ואת האופן בו עשו מלאכתם, כמו שהתאים לחנניה. גיליתי שפרס נינוח כאשר הייתה זו העדשה של חנניה מכוונת אליו. הוא סמך על חנניה. תוך זמן קצר הבנתי מדוע. חברו בו תכונות נפלאות: לצד מקצוענות מופלגת ושמחת יצירה מדבקת קרנו ממנו רגישות, אנושיות, אהבת אדם ומסירות לפרס ולחזון השלום שהוביל. חנניה ליווה את פרס עם מצלמתו דרך ארוכה. במציאות פוליטית ומדינית שמערבת לעיתים גם תחבולות ושיקולים ציניים, חנניה היווה גורם מאזן – בשכלו הישר, בתום לבו, בכנותו המוחלטת, ובכך שפיו ולבו תמיד שווים. האמנות של חנניה הייתה ביטוי לכוח היצירה וליופי הפנימי שאצורים בו, אך גם ביטוי לשאיפתו לתרום את חלקו ולהשפיע באופן אישי וייחודי על פניה ונפשה של ישראל. לאחר מותו של פרס, אני מוצא עצמי מעלעל בגעגועים בתמונותיו. אחת מהן מרגשת אותי במיוחד. פרס אינו בחליפה ועניבה, אינו נואם בהתלהבות בכינוס פוליטי וגם אינו לוחץ ידו של אחד ממנהיגי העולם. הוא שוחה בכנרת כאחד האדם. מרוכז בשחייה מנותק משיגרת יומו. פשוט מאושר. ואת הרגע המופלא הזה, ברגישות ובחדות ידע להנציח כמובן - חנניה.


©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com