כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שלישי, אוקטובר 10, 2017

אני לא טבעוני וברגעים אילו חש שאני כן ,כל כך הייתי רוצה להציל אותם

בימים אילו נטף עוברת תספורת רצינית של אורנים, אורנים בני עשרות שנים נידונים להורדה , זה לא פשוט לראות, לחוות , עצים גדולים קורסים באחת ורגע אחרי הופכים לפרוסות עץ . אני לא טבעוני וברגעים אילו חש שאני כן ,כל כך הייתי רוצה להציל אותם. לצד זה התודעה המבחינה שבי גוברת על הרגש, זו החלטה שרובנו  עברנו מולה מרחב רגשי לא פשוט , בשורה תחתונה אפשר לומר שאחרי דיונים אספות ושיקולים כאילו ואחרים של בעד ונגד, הרוב המכריע של האנשים בנטף הצביעו בעד דילול ,כריתה או ביעור או כל מילה שתבחרו, וגם אני בתוכם ,לגמרי ברור לי שאין מנוס . אז כן עצוב לי לצאת לראות אין עצים במקומות , התיידדתי עם הרבה עצים בפינות שונות בנטף , הייתי איתם בדיאלוג ממושך ,ויש לי אלבום משפחתי של אורני נטף , גם אילו שבדרך ארץ כפירה שדוללו או נפלו או נשרפו , אני בתרגול פרידה והתבגרות , זה קורה כל פעם   מול עץ כזה או אחר מיד עולה הרגש שהנה עוד רגע הכל ישתנה , והזיכרון הצרוב שולח אותי לתודעה שיודעת להבחין אני מצטרף לרבים שהעדיפו לאבד עצים ולא בית או חיים. עברה כמעט שנה מאז השרפה הנוראית שכמעט כילתה את הישוב , כן , הטראומה צרובה אצל רובנו כך או אחרת ,ויש גם את אחוות התושבים שנחשפה בכל יופיה בזמנים הלא פשוטים שעברנו וגם בימים אילו מול אותו דילול אני חש שאנחנו במסע התבגרות . 
עצי נטף מלמדים אותנו פרק גדול גם בהתבגרות . ואולי אוסיף ואומר שנטף מוקפת בעצים מקומיים מסוגים שונים תאנה, שקד, זית, אלון אלה עוזרר וחרוב שמתגלים במלואם וביופיים צמחיה מקומית עשירה ועצים פחות מסוכנים שיוצרים נוף חדש .

Maya Gelfman יפה ועצוב. הכאב שבפרידה מרצון. 











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com