היה שבוע מיוחד של הדהודים, היקום נענה להכרזת הרצון שלנו ליצור יחד ולרצון העמוק להשפיע דרך האמנות .
בדרך זו של גדילה והתפתחות במרחב האמנות יש כל הזמן תנועה פנימית בין העיסוק באחר ובעיסוק בעצמי
העשייה האמנותית חברתית שלי נובעת מהלב ששוכנים בו אנשים רבים
שאני מכיר אוהב מכבד מבקש להראות את יופיים , הפעימה הזו נחשפת צעד צעד .
זה משמח מאד ומעצים .זו גם הזדמנות להודות לכל אותם אנשים יקרים שאנו פוגשים על הדרך ,
אשר פותחים דלתות לב ומאפשים לנו לחוות את היופי של מפגש פשוט, מחבר ,שיש בו אהבת אדם .
אז ברשותכם משתף בחגיגת פירות העשייה הזו .
הבר קיימא -המשביר 22 |
שוקי קוק : "כיף גדול לראות, איך, עקב בצד אגודל, אתה חודר אל התודעה הציבורית,
בעשייה הרגישה שלך, וזוכה, להכרה והערכה להם אתה ראוי, שאפו חבר."
בבר קיימא סיפרו לי בגאוה ": אנשים רבים באים לראות את התערוכה בעקבות הפרסומים
אומרים באנו לראות ונשארים לאכול איזה כיף " .
בבלוג האמנות פורץ הדרך של דורית פוקץ הלס "זה לא אני , זה במצב",קיבלנו חשיפה רחבה לקולאזים ,יצירה משותפת עם תחיה רעייתי.
" חשוב לי להדגיש (כותבת דורית) שהבלוג הזה הוא לא רק שלי. הוא שייך גם לכם,
כמו שהעולם שייך לכם.כאן לכולם יש מקום."
.מאד אוהב את ההזמנה הזו שלה ,היא מקפלת בתוכה את אמונתי ורצוני .
רצון עמוק שכולם יהנו מהעשייה מהשתוף ופרגון אמיתי הדדי זה מהותי בדרך ולדרך.
בתחילתו של השבוע הוזמנתי לראיון אצל עמי סיאנו ,חבר צלם מוכשר שלקח על עצמו מלאכת תיעוד מרתקת ויצר אתר ברשת שנקרא "מאחורי המצלמה - שיחות על צילום " ראיין שורה של צלמים מיכה ברעם , עדי נס, אייל בן דב , ועוד רבים ... "בכל תכנית מראיין צלם מוכשר בתחומו, לשיחה על צילום, יצירה, קריירה ומה שבניהם"
את הדרך לסטודיו שלו ברחוב המקצוע , עשיתי בעזרת הwaze": "הצמד לבגין" ואז הצמד "לגשר מעריב " .
זה זרק אותי אחורה לזמן אחר , מקבל הנחיה להצמד לבגין ראש ממשלה שליוותי כצלם בלע"מ ובית "מעריב "
שהתחלתי בו את חיי המקצועיים כצלם צעיר .
מהרהר שמן הסתם יש אנשים צעירים שעבורם כל הרחובות האילו
הם עוד שמות של רחובות כמו ביאליק והרצל בשבילי.
"נצמד לבגין" וסאדאת באלכסנדריה 1981 |
חשבתי שאנחנו הצלמים הדוקומנטרים משמשים גם כמו סוכני זמן ,
מתעדים פיסות חיים שאח"כ מאפשרות לדורות הבאים להתחבר לדברי הימים .
זה התחבר לאהבה שלי לחבר חיבורים אנושיים של אנשים ,זמנים והקשרים
סיפרתי לו על תפקיד הבלוג, הצילום, הכתיבה, התערוכות, לאפשר לי להדהד סיפורי חיים .
התייחסתי בשיחה לאפשרויות הרבות שנפתחות בפנינו בתקופה הזו
דרך הטכנולוגיות להדהד את עבודותינו ברשת האנושית העצומה הזו .
מרחב ההשפעה חוזר לאדם הפשוט, שינוי עצום.
המחאות בארץ ובעולם חושפות את הרצון העמוק של צעירים להשפיע .
דיברנו על כך שגם במרחב האומנות אנחנו בעיצומו של שינויי עצום
ושכוח מקבלי ההחלטות המסורתיים נחלש .
ריבוי חללי התצוגה ואפשריות הביטויי העצומות שיש ליחיד
דרך בלוגים אתרים,יו טיוב ,אינסטגרם מאפשרים להמוני אנשים יוצרים
להתבטא להדהד את יצירותיהם לפעום את ליבם.
כבר אין בלעדיות למוזיאונים ,הגלריות והעיתונים להמליך ולהכתיר
אז כן הוא קיים עדין אך בהרבה מובנים נלחם על קיומו , מול החדש .
עוד ועוד חללי תצוגה הופכים את העיר למרחב תצוגה גדול - אמש פתיחת תערוכה ב"צימר " אסי משולם. |
הידהודים על הבר קיימא דקה ארוכה על אמנות ביום של דיווח ארוך ומסקרן על הלויתו של הרב עובדיה יוסף
הנה איש מנהיג מעורר מחלוקת שבעצם לא יודעים עליו הרבה
מוציא המונים לרחובות ,
ובעקבות השידור מייל :" שלום נינו,שנים אני תוהה איפה אתה, מבקשת לפגוש אותך,
לא יודעת איפה למצוא אותך. והנה, לפני דקות מספר בחדשות הלילה בערוץ 10
מודיעים על פתיחת התערוכה .
לפני כ-40 שנה ( יותר או פחות) נכנס לארכיון הצילומים של "מעריב"
בחור צעיר ובידיו צילומים מרהיבים, ביניהם צילום של סבתך בשחור לבן.
הבחור החביב ביקש להשתלב במערכת,ושבה את ליבי. מתה לשמוע ממך, אנא השב למייל."
הזכירה לי על תחילת הדרך ב"מעריב " בתקופה שהוא היה "הנפוץ ביותר במדינה".
עכשיו יש לי "עתון קטן משלי " "מרחבי הלב –נגיעה באדם "
"ידיעות אחרונות " 24 שעות " 10.10. 2013 |
עמית יקרוני :"מדהים כמה זמן עבר מהתמונה הזאת צולמה וכיף להסתכל דרכה קצת אחורה ולראות לאן התגלגלו הדברים.הלוואי שהייתי בארץ כדי לבוא. מקווה שהפעם אספיק לחזור בזמן ולזכות לראות את שאר הצילומים הנהדרים שלך:)"