כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שבת, אוקטובר 17, 2020

רז קונס:"..ואז תשלח היונה, יצוא ושוב יצוא ושוב , עד שנדע , כי קלו המים" .



. אולי הכי מדויק לרגע זה ערב שישי אוסף עצמי לחיבור ,ימים הרי גורל , מבקש לשחרר את שלמדתי השבוע מאנשים שפגשתי . בכמה פוסטים אניח כאן לא בסדר כרונולוגי את שעולה בי.
רז קונס, צעירה ירושלמית בת 30, סטודנטית למזרח תיכון, אסלאם וערבית ממייסדי מפגשי הנוער הישראלי־פלסטיני המתקיימים במרכז שורשים־ג'ודור בגוש עציון. בחורה אמיצה שמעיזה "להסתכל בעיניים לקושי ולחשוב איך להתקדם.

על הפרוייקט סיפרה כבר במפגשנו הקודם אז ביקשה שישאר ביננו , לאחרונה קיימה ראיון עם הודיה כריש חזוני/ מקור ראשון " ...אנחנו בונים יכולת הקשבה ופתיחות כדי להבין מה הסיפור שלי ומה הסיפור של העם שיושב פה על אותה חלקת אדמה, מתוך הבנה שאם רוצים ואם לא, אין ברירה אלא לנסות למצוא דרך משותפת. לא משנה אם נהיה מדינה אחת או שתיים, החיים שלנו ייגעו אחד בשני, נשפיע ונושפע אחד על השני".

שוחחנו גם על צבע ימים אילו הפלגנו וביקשתי אותה לקראת סיום לנסות לסכם .

רז :"לאסוף את הלמידות הקטנות לתיבת הנוח שלנו, שתשוט עד שתנודות המים ישקטו, ואז תשלח היונה, יצוא ושוב יצוא ושוב , עד שנדע , כי קלו המים" .

ישבנו במרפסת מרחק קורוני ,מצלם ומקליט עם הסמרטפון .המילים שלה מהדהדות בתוכי הרבה אחרי לכתה, ההקלטה מבקשת לדייק.

רז :"זה בדיוק מה שקורה לנו בחיים יש אור גדול... שזה לא יודעת ,,,האורות של האלוהים, הרגעים המחשבות ואז כל פעם שמנסים להכניס אותם לכלים ארציים ,בהכרח זה ישבר. אז יש שבירה של הכלים ואז יש תיקון ואז הבנה יותר גבוהה, ואז להכניס את ההבנה הזו לכלים ואז עוד פעם זה נשבר ואז עוד פעם תיקון , זה המעגל שלי של חיי עד שהגעתי למשהו .."

אשה צעירה מעוררת השראה משמחת לב פעם בת של חברים [ביקשה את קרבתנו באה להטעין ומן הסתם להטען. הרחיבה לי את הלב. יש בתוכי קול שמבקש לפגוש את אותם מנהיגים צעירים שייקחו את ההגה בהמשך הדרך ורז בתחושתי שייכת לחבורה הזו שכבר על ההגה, זו חוויה מחזקת בימים חשוכים אילו.

אני פוגש בחיים וברשתות עוד ועוד מנהיגות ומנהיגים, אחרי לכתה הרהרתי מנסה לדייק לעצמי מה בתוכי זימן אותה בעיתוי הזה , איזו קריאה בתוכי הפגישה אותנו כך באקראיות שוב שנתיים אחרי המפגש הראשון . אולי מתוך שאני מבקש לדפדף בדפים אחרים מאילו שאני נכנס לתוכם ביומן ההווה שנקרא חיים. ביקשתי להקשיב למקומות אחרים בתוכי. להניח לשיתופי בז המחאה ברשתות לחזור לנשום אויר צח. לתת לרעיונות מחשבות שבתוכי להיגאל להתממש ,לכתוב ליצור לקרב אנשים הפועמים את הלב ברצף ,לשמחתי זה קורה, גם בחיים וגם ברשתות.

שבת שלום.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com