כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום ראשון, אוקטובר 14, 2018

מפגש רבנים בנטף

...ואז הוא שאל אותי ומה השבר שלך ? זה היה ממש בסוף המפגש בביתנו עם קבוצת רבנים בראשות הרב יאיר דרייפוס מישיבת שיח יצחק ,זה היה יומיים לפני השבר בקרסול .
המילה שבר בלבלה אותי , הרב דרייפוס הבהיר למה כוונתו , ועלה בי שהשבר הגדול בחיי זה מותו של יאיר ותך כדי שאני מספר על יאיר , עולה ומתברר שעוד יותר בוער בי השבר שאיני יכול להציל את העולם , החוויה ,היום יומית של מפגש עם חוסר אונים רגשי מול מציאויות אנושיות בלתי אנושיות שיכולות להיות אחרת, זה הולך ונהיה מורכב ביותר . והרב יאיר מהנהן ומוסיף "אנחנו אותה מפלגה" .. גם עבורי תיקון עולם זה הסיפור. תכננתי להרחיב ולספר עוד על המפגש
ואז יומיים אחרי בא השבר בקרסול שזרק אותי ממציאות מוגבלת אחת לעוד יותר מורכבת ומגבילה
שכמו שמה רסן שדואג לומר לי, עצור , הי תסתכל פנימה.
אז אילו מילים ראשונות ,של התבוננות חלקן כבר מועבדות , חלקן טריות , אז כן למדתי כבר שהמערכת המגבילה הזו יש לה תפקיד בחיי , לשמחתי ולאמונתי אני נוכח שוב ושוב שהיקום ונשמתי בעדי .
לא סתם קראו לי הורי חנניה , כמו ידעו משהו על מסעי, בגיל שנתיים שחליתי בפוליו לא יכולתי לזוז כשנה ואז כבדרך פלא קמתי , וחזרתי לחיים מלאים ,חנן אותי אלוהים , חנן ונתן בי סימן אמרה לי פעם אשה חכמה "שמסומן יש לו גורל אחר , יש לו תפקיד אחר, יש לו יעוד אחר , מלהיות בן אדם פועל כמו יתר האנשים". מן הסתם לקחתי את היעוד הזה עוד בטרם ידעתי קרוא וכתוב .
נשמתי דיברה איתי כך בדרכה דרך הגוף . מאות פעמים נפלתי בימי חיי כילד כנער בצופים כצלם חדשות כצלם ראשי ממשלה ,רגלי הפוליו הוליכו והריצו אותי לראות עולם, לספוג להתבונן לצלם לספר , אני מודה לגופי ולנשמתי שהוליכו אותי בבטחה, זה ממש לא מובן מאליו.
ב66 שנות חיי שברתי רגל 3 פעמים , ופעם אחת יד . האמונה הזו שלכל שבר תפקיד , מקלה עלי. הנשמה שלי באה דרך הגוף לספר לעצמה משהו על מוגבלות ועל חופש .וואחד מסע .
באה לספר על איך הדברים האלו הולכים יחד. ואם אני מסתכל על דברים שמפעילים אותי , מאוד מפעילה אותי חירות .מאוד מפעיל אותי גם גבולות ,. מצבים חברתיים שבעצם מדברים על גבולות, ועל חופש ועל חירות, ועל סמכות ,אילו דברים שמעסיקים אותי .מאז היותי ילד . לא סתם חזר ועלה בי ענין השבר הגדול שהוא מעבר לאישי, מעבר למות בני יאיר .זה מרגש כמה זה עלה אינטואיטיבי במפגש הרבנים ,אותו מפגש נפלא שנולד בעקבות פנייתו של הרב אלחנן ניר שהכיר אותי כעורך מוסף תרבות ההגות והאומנות של "מקור ראשון " הריאיון שנערך שם בחסות צילומי במוזיאון ישראל העלה בו רצון להציע לחבריו לבוא ולבקר אותנו בביתנו .
ישיבת שיח יצחק זו ישיבה שחדשנות והעזה , מאפיינת דרכיה ,איך העתיק והמודרני הולכים יחד ,עבורי זה היה כבוד גדול שבאו לנטף למפגש , רצו לנשום את הבחוץ והייתה הזדמנות נהדרת לדבר לשאול לספר על יצירה ואמונה .
ביצירה כמו בחיים אני מספר משהו על חופש ,מספר משהו על גבול . זה הפילטר שגם עוזר לי כצלם שכל הזמן בוחן מה להעביר מה לא להעביר. זה גם מה שאנשים חשים שאני מבקש רשותם לצלם
מאמין שהם נותנים אמון כי חשים הם מוגנים.
בערב בווטסאפ ביקשתי מהרב אלחנן ניר שיספר בכמה מילים משלו מה התקיים במפגש :"באנו לפגוש אותך דרך המפגש שלך עם הנצח שבחולף ,עם האור כמו גם עם הצל שבקיום האנושי" .
מחשבות#בלב #נופל #וקם.
שבוע טוב..

למטה :הרב  יאיר דריפוס למעלה :הרב  אלחנן ניר ,הרב נעם סמט. ד"ר איתן אברמוביץ. הרב אורי ליפשיץ ואסנת דבורקין  .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com