כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום ראשון, יוני 03, 2018

"כמה קל לטשטש תמונות מלאות, מורכבות ואנושיות, כשכוונת המוצא היא "להראות צדק"."








עצוב היה לי בשבוע החולף לצפות בפרק על פרס בקברניטים.

לראות איך רביב דרוקר עיתונאי מעורך מאד בעיני מסכם את פרס האדם .

עצוב לי מכמה טעמים , הכרתי את האיש מעט , זכיתי ללוות את עשייתו כמה שנים

ראיתי אדם שהרצון להייטיב בוער בו , הרצון ליצור לשנות לממש חלומות הוא כמו חמצן עבורו

אין בסרט שיצר רביב ולו מעט מהרוח של פרס האיש , אין בסרט ולו איזון מינימלי אין בו חסד . אנחנו חיים במציאות של מהפכה בכל התחומים זה צבע התקופה, אולי ראקציה למה שהיה בחיינו שלא כי טוב , בגל הזה הופכים רומסים הרבה ברגל גסה בדרך למציאת החדש ,

מטבע הדברים בתקופה שכזו כזו שהכל נחשף רואים הרבה צללים אצל בני האדם בפרטי ובציבורי, אנשים אינם מושלמים , אבל יש להם שאיפות ומעשים הצלחות וכשלונות, ובעיקר חשוב לא לסכם את עצמנו ואחרים

נדרשת משנה זהירות , אחריות ובגרות כי אחרת הכל נצבע שחור , והרי אין שחור מוחלט בקיום האנושי , השכחה החשכה היא העדר האור , ואין מצב שאין אור במנהיגים שלנו בעשייה שלהם .

ראיה בשחור לבן מעוותת, הצורך להיות צודק ויודע יוצר לעניות דעתי עיוות היסטורי , עבורי זו לא אמת .

יש בו בפרס אור וצל זה אנושי, כמו להורים שלנו שעשו הכי טוב עבורנו , יש אור וצל ולטעון טענות כלפיו או כלפיהם זו לא חכמה גדולה .

לא סתם לא נאמר כבד את אביך ואמך ולא אהוב אותם .

והסרט הזה חסר כבוד בסיסי , צפיתי בו וחשתי שזה כמו גם למצוא נקודות צל לחבר אותן ולומר הנה זה האיש .
 עצוב מאד התמונה שעולה היא צרה חד ממדית ועושה עוול גדול . זו תמונת הצל שלו נטולת אור ואהבה.

בראיית הכאן ועכשיו כמו גם על הרצף ההיסטורי זה לא אחראי ולא מכבד את היוצר להוציא סרט כזה לא מאוזן .



Arnina Kashtan : " גם בלי קשר לדמות עצמה, כשיש הטיה לכיוון אחד בלבד (גם אם הוא רק "האור"), הלב מתכווץ.  כמה היינו רוצים אנחנו, כולנו, שתיראה דמותנו בתלת-ממדיותה, ככל שניתן.
כמה קל לשכוח את התבוננות-החסד הזאת (שאין בה ייפיוף, אלא עדשה רחבה) כשהשכל בא ממקום שיפוטי.  כמה קל לטשטש תמונות מלאות, מורכבות ואנושיות, כשכוונת המוצא היא "להראות צדק".


SShulamit Furstenberg-Levi  :," תודה על דבריך, נינו."

Ronny Blumenfeld : " נינו יקר. הרגשתי ממש כמוך.
תודה על שאתה מפנה את תשומת לב הצופים בסדרה לעניין הזה."

Sara Goldstein : " דברי הביקורת שלך חשובים ואני מקווה שרביב דרוקר ייצור סרט המשך, בו יציג את הדברים החיוביים הרבים שייזקפו לזכותו של פרס"

Yaakov Levy :" כשגריר בגנבה המואמן גם לפורום הכלכלי העולמי לויתי את פרס 4 פעמים לכנס בשנות 2000-2004 עת כיהן בתפקידים שונים.
בפעם הראשונה בחיי הרגשתי כמו בן מלך. זאת כיוון שכל בכירי עולמות הכלכלה מדינה ותקשורת הפצירו בי לתת להם שעה קלה עימו לצרפם לא בקר א ערב מפגש קצר ראיון
השיא היה הבקוש לארוחת ליל שבת המסורתית שחסה בצוותא עם אלי ויזל.
קביעת משתתפי שלחן הכבוד עמו היתה מהמשימות העדינות יותר שעמדו בפני אי פעם.
קשה לתאר את ההפצרות של  אילי הכלכלה והמדינה העולמיים למקום בשלחנו. ,כך חשתי מקצת מההערכה העולמית אליו.

: Amnon Neubach "  נינו תודה על דבריך . עבדתי למעלה משנתיים עם האיש בהיותו ראש ממשלה . על ויכוח על העובדות אבל הצבע והדגשים בסרט עושים עוול משוע לאיש ולתרומתו לעם ולמדינה . הבעיה שבעתיד זה יהיה המקור למידע על האיש , לצערי הרב התכנית חוטאת לאיש ולרוחו ".




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com