כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שלישי, אוקטובר 18, 2016

פתרון של הבנה, ידידות ואנושיות



שני תצלומים שמצאתי בימים אילו של סוכות, תצלומים מזמנים שונים שהתחברו לי ברגע מבלי להבין למה. אחר כך לאט נחשף בפני ההקשר והתנסח .
ראשית על הדימויים עצמם, אחד של סבא וחבריו. הימים ימי הקונגרס הציוני בקרלסבאד שבצכיה. שני מתקופת התיעוד שעשיתי בלע"מ, דימויי מסיני ליד נתיב העשרה.
האנשים בתמונות בתנועה, יש את אילו שחוצים מדבר ללא בית ויש את אילו שחוצים את ההרגלים היומיים שלהם. ועוד רגע יעלו ויבנו ארץ. 
אנחנו בחסות ימי סוכות המספרים על יציאה למבנה ארעי.
על כך שאנחנו מוכנים לעזוב את המוכר והמוגן ולצאת עם צידה קלה למבנה ארעי.
וזו גם תקופה שקוראת לנו לשינויי הרגלים. ללכת לחדש, לא רק בפיסי אלא גם בתודעה.
סבא ד"ר הוגו הרמן וחבריו עלו לארץ בשנות השלושים, עזבו בית והלכו ללא נודע לבנות בית לעם היהודי . בימים אילו שהמורכבות בבית של העם היהודי גדלה אני מתחבר עוד יותר לרוח אותם אנשים שדיברו על דו קיום, על כבוד אדם,  על פתרון של הבנה ידידות ואנושיות.
בספרו של סבא "ארץ ישראל כיום אורות וצללים: " סבא מתייחס  לערביי פלשתינה. "עלינו להבין שהעם הזה אוהב את הארץ כמונו, באהבה לגיטימית. עתידנו תלוי במידה מרובה בפתרון הבעיה שאני מסרב לכנות השאלה הערבית - שכן מדובר כאן גם בשאלה היהודית - ומכנה שאלת השכנות. לא מדובר בפתרון רדיקלי, כי אם בפתרון של הבנה, ידידות ואנושיות" 
מוצא עצמי בימים אילו נקרא לתת תמיכה רוח גבית לכל אותם אנשים גופים המבקשים למצוא פתרון שמכבד   בני אדם  זכויותיהם באשר הם . 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com