כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום ראשון, מרץ 20, 2016

"נשאתי את דברי בקול רם ונרגש. אני לא יודע מה זה שווה, אבל כשהבטתי בשופטת נאוה בן-אור נראה היה לי שניבטו מעינייה סימפטיה והבנה."

 


‏‏‎Eran Tzidkiyahu‎‏ ב-‏‏‏‏מזרח ירושלים‏‏‏.
(נינו _"ערן צידקיהו חבר יקר של יאיר, שלנו , משתף דיבור לב אמיץ שלו בבית המשפט . מרגש, מעורר השראה" ).

"הבוקר העדתי במשפט הרצח של שירה בנקי.

פעם נוספת מצאתי את עצמי ניצב מטרים ספורים מהרוצח המתועב ישי שליסל.

אני מאחורי דוכן העדים, הוא על ספסל הנאשמים, אזוק ומוקף באנשי יחידת נחשון של השב"ס.

הרוצח היה מנותק מסביבתו והשפיל את מבטו כל העת, להוציא ברכת שלום מחוייכת לעורך הדין שמונה לו מטעם הסנגוריה הציבורית (יש להניח).

בעדותי תיארתי את השתלשלות האירוע מנקודת מבטי והשבתי לשאלות של התובעת מהפרקליטות והשופטת.

את שליסל כינתי לאורך דברי "הרוצח המתועב". עורך הדין של הרוצח לא חקר אותי מאחר וישי שליסל כופר בסמכות בית המשפט לדון אותו ואסר על עורך דינו לשתף פעולה עם ההליך.

עורך הדין ביקש בכל זאת להגיב על דברי מבלי לחקור אותי, אבל הפלפול המשפטי שלו הביא אותי להתפרץ לתוך דבריו מדוכן העדים פעם או פעמיים.

התובעת התנגדה לנאום שלו והשופטת עצרה את הפרקליט של השטן והעמידה אותו בפני ברירה – או שתחקור את העד או שתשתוק – הוא שתק והתיישב.

לפני שירדתי מדוכן העדים ביקשתי לומר דבר מה נוסף, פניתי לשופטת ואמרתי שאמנם אנחנו נמצאים במשפט נקודתי של רוצח מתועב - ישי שליסל - שרצח את שירה בנקי, נערה תמה, בסך הכל בת 16, ופצע עוד מספר אנשים.

אבל למעשה מדובר בביטוי קיצוני של תופעה רחבת היקף שבית המשפט צריך לתת עליה את הדעת.

הרצח הזה הוא בסך הכל ביטוי קיצוני של תרבות שלמה של שנאה, הסתה וזלזול בכללי התקינות הפוליטית.

אמרתי לבית המשפט שעלינו להתמודד עם השינאה וההסתה לאלימות בספירה החברתית, התרבותית והפוליטית, אבל גם במישור החוקי.

הישרתי את מבטי אל השופטת וביקשתי מבית המשפט לפעול בנחרצות ובכל הכלים שעומדים לרשותו על מנת לשרש את שיח השינאה וההסתה מחיינו.

בכל הנוגע לפשעי שנאה מן ראוי שבית המשפט יאמץ נקודת מבט רחבה ויבחן את האירועים בהקשר החברתי-תרבותי שהוליד אותם.

יש להצמיד "תג מחיר" משפטי להסתה ולהוקיע מתוכנו את תרבות השינאה וההסתה המופנית כלפי קבוצות מיעוט שונות בחברה הישראלית.

שיח השיטנה הזה מתנהל לו במרכז החברה באין מפריע, בלי בושה ובלי שיהיו לו השלכות.

התרבות הזו היא שמובילה לאלימות של יחידים מהקצוות אשר פוגעת באנשים חפים מפשע והורסת את חייהם, את חיינו. הוספתי שהאלימות ופשעי השינאה הללו עשויים לפורר את החברה שלנו מבפנים.

נשאתי את דברי בקול רם ונרגש. אני לא יודע מה זה שווה, אבל כשהבטתי בשופטת נאוה בן-אור נראה היה לי שניבטו מעינייה סימפטיה והבנה.


זו הפעם הראשונה (ובתקווה האחרונה) שאני מעיד בבית משפט. זו הייתה חוויה מטלטלת, קשה ולא נעימה, שהחלה עוד בתור הכניסה לבית המשפט המחוזי. מיד עם הגעתי למקום התמלאתי בתחושה קיצונית של מחנק ואי נוחות. לאורך כל הסיטואציה הייתי עצבני, תזזיתי ואגרסיבי ולא יכולתי לחכות לעוף משם.

בסמוך אלי עמד בשקט מתוח אחד הפצועים מהמצעד (שזיהיתי מהעיתונות) שגם בא להעיד. כשהמתנו מחוץ לאולם בית המשפט הבחנתי ברעד בידיו ושמעתי את נשימותיו הכבדות. הרגשתי את הלומות ליבו ורציתי לתת לו חיבוק או לומר לו מילת חיזוק כלשהי, אבל שתקתי והבטתי קדימה, שומר על ארשת קשוחה ושיניים חורקות.

אני מקווה שישי שליסל ינמק בכלא לשארית חייו. אני גם מקווה שנגיע למצב שבו כל מי שמסית\ה לשנאה ולאלימות כלפי האחר השונה ממנו, בעיקר אנשי דת מנהיגי ציבור ופוליטיקאים, ישא את מלוא המחיר הציבורי וגם את ההשלכות החוקיות הכרוכות בכך.

לא אשכח את דמותה של שירה בנקי מדממת למוות על הכביש.
אני מקווה שהוריה מצליחים איכשהו למצוא נחמה. ליבי יוצא אליהם. יהי זיכרה ברוך. 
בוקר טוב."





צילום : ערן צדקיהו



©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com