כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום חמישי, אפריל 14, 2016

התערוכה הזו מניחה תצלומים משתי סדרות שאני עובד עליהן "בדרך הביתה " ומבעד לחלון".



מוזיאון ארץ ישראל 
3#תמונת טבע
תערוכת צילום הטבע המקומית
אוצרת: גלי גור-זאב
מ- 14 באפריל עד 31 באוגוסט 2016




נולדתי בתל אביב , גדלתי ברמת גן , התחתנתי בירושלים , יחד הקמנו ישוב בהרי יהודה נטף .
אני חי בשמורת טבע , אוהב את העיר שנולדתי הצילום שלי נע בין מרחבים.
בין אנושי למופשט מפגש לא מתוכנן ,לא מבוים ,לא מעובד, עם מציאות פשוטה.



 בילדותנו היינו נוסעים לחגוג את החגים בקבוץ עין חרוד אצל זרבבל גלעד המשורר ושושנה בת דודה של אבי גבי
,חגים בקיבוץ של אז בעמק יזרעאל היו עבורי ארועים מכוננים, חבור טבע אדם .
 שם נזרעו בי זרעי האהבה לאדמה לחיבור עמוק לטבע .


התערוכה הזו מניחה תצלומים משתי סדרות שאני עובד עליהן "בדרך הביתה " ומבעד לחלון".
 בשנים האחרונות לצד התעוד האנושי ברחובות דרום תל אביב מנסה ליצור במצלמה מבט אחר
אני מאמין שכל שאני מצלם ורואה הן השתקפויות של הפנים והחוץ שלי.
 גבולות הצילום ממשיכים לסקרן אותי, זוהי התנסות בצילום עכשוי שמערבב מרחבים.
היקום כמו תסריטאי על' מניח בפני תמונות דמיון כאילו אומר פשוט לך ותתנסה ואני אשתף אתך פעולה .


 "מבעד לחלון" זה פרוייקט שלקחתי על עצמי בעקבת שבר ברגל ,רותקתי לביתי לחודשים עדשות המצלמה שלי פתחו צוהר לחיים לתודעה ואיפשרו לי לחשוף מעמקי נפש .
 צילמתי אז עם עדשת 85 מ"מ .
 אני מאמין שהמציאות היא בעלת רבדים רבים יותר ממה שאנחנו רואים.
העדשה מאפשר "להדביק " כמה מרחבים לאחד.
 דרך חלון שיש עליו התאבות או אבק מנסה להעביר את אותו עולם מרובד שאנו רואים מספר שהחיים הם לא חג גוניים שהמציאות החוץ כמו בתוכנו מורכבת ומרובדת יותר .
 והטבע ככה פשוט על פי טבעו מדבר אלי.
 ממחיש לי עד כמה הכל בתנועה בשינויי אין סופי אי אפשר לסכם דבר .
הידיעה הזו יש בך נחמה גדולה – המוחלט הסוגר המאיים בכל הרבדים אינו מציאות .



 צילומי האבק שמשתקף על חלון המכונית או דרך החלון המכונית נעשו אחרי כמה ימי אבק נוראיים
 ברדיו סיפרו שהכל בא ממדבריות ערב וחשבתי על הסמליות שקם המדבר אצל שכנינו במזרח ושלח רוח מאובקת ,
 עבורי זו היתה חוויה קשה אפוקליפטית מבקר עד ערב, ענן אבק כבד אפף את חיינו .
מקשה על נשימתי , שאלתי עצמי מה סימן הוא לנו בימים אילו של תמורות ושינויים.
אולי האבק יסודו במאבק , אולי אות וסימן שאין גבולות ,וכל החומות שאנו בני האדם מקימים לשוא רציתי לתת לזה ביטויי בצילום בכתיבה. קמתי מהמחשב , יצאתי מהבית עם כיסויי על הפנים מוגן בתוך האוטו .
 חזרתי לעדשה האהובה עלי 50 מ"מ פשוטה אצל הצלמים היא מכונה "נורמל".
יצאתי לצלם בדרך ארץ הכפירה בואכה נטף לראות איך היא מחליפה פניה .


בבלוג הצילומים שלי "מרחבי הלב "העלייתי חלק מהתמונות שמוצגות כאן  במוזיאון כתבתי את שעלה בי .
 "מחשבה ואחריה תבוא עוד אחת" כמו שאמרה חברתי מורן שוב.
 החזאי הופתע מהאובך , האובך בא מסוריה , ב"הארץ "קראתי שאולי המלחמה משפיעה על האדמה ועולה בי תחושה די בהירה שהיקום מניח בפנינו תמונות מציאות קשות ,שכמו מבקשות פענוח אחר שנתעורר, עמים זזים , מיליוני פליטים ,אקלים מקצין , אין גבולות לאקלים ,לאובך ,לאנשים שמבקשים חירות . אולי התודעה שלנו מבקשת להרחיב גם גבולותיה. 
ובעיקר להיזכר שבאנו להיות בני אדם .


מבקש לאחל לשנה הקרובה שנפתח ליבנו לאחר הקרוב , הרחוק , הזר וניזכר כי כולנו אחד.
 האמנות שלי היא , הוליסטית, אינה מנתקת את החיים מהרגש את הרגש מהשכל, את האסתטיקה מהאקספרסיה, את האיפוק מהגודש והכל מעבר ליופי ומעבר לקומפוזיציה, ולמרות הקושי בלומר ״האנושי״ בימינו, זה לדעתי מה שאני מנסה לייצג בעבודה לא רק בחיבור לאדם גם בחיבור לטבע. 
"בדרך הביתה" זו גם סדרה בהתהוות , העבודות עצמן ממשיכות מסע אוטוביוגרפי.
 עונות מעבר מחברת אותנו ליאיר בננו שנמצא במרחב אחר בפלנטה , יאיר נהרג במוצאי פסח שני שנת 2000 בדרך הביתה מאז הרבה השתנה, בוחרים שוב ושוב בדרכי החיים לדבוק בשמחה הכל בתנועה מתמדת הטבע נותן ולוקח .נדרשת הסכמה עמוקה לשחרר כל הזמן. ובאהבה, לטבע אין גבולות ומגבלות , ונשאר רק להזכר שמה שחשוב לקדש זה את החיים .


על צילום הברוש ולימונים. מאחורי הצילום הזה מסתתר רצון שלי לצאת וקושי להתמודד עם האבק שממש מעיק על דרכי הנשימה . אז הלכתי לשמוע מה אומרים על מזג האוויר .
פרופ' פנחס אלפרט חוקר מאוניברסיטת תל אביב התארח אצל לונדון וקירשנבאום .
 מדהים היה לשמוע על האבק הזה שמגיע מהסהרה ממקומות מאד מסוימים, איזו חשיבות עצומה יש לו לתת חיים לצמחים בעולם כמו גם לדגים הקטנים באוקיינוסים כמו ליערות של דרום אמריקה .
האבק הזה נושא מינרלים חשובים מאד אחד למשל הברזל יש לו תפקיד מרכזי בדישון ברחבי העולם.
האבק מזין את יערות האמזונס כמו את עצי הלימון בחצרנו .
 הבידואים בסיני מבינים את זה הם אוספים אבק ומפזרים את האבק על גפנים שהם מגדלים
. וואווו תמצית סיפור שבהחלט הקלה על הנשימה .



יום רביעי, אפריל 13, 2016

כך נרקמת במצלמה מנגינה חדשה.

בחוץ מנגן כבר האביב 
החורף פרץ שוב לפתע 
ימי אבק וגשם התערבבו להם נשקפים בחלון 
הירוק מאפיר
 דוכיפת משנה צורה
קוצים עטופים סגול 
כך נרקמת במצלמה מנגינה חדשה .











יום שלישי, אפריל 12, 2016

בוחרים שוב ושוב בדרכי החיים לדבוק בשמחה ובאהבה.



אז כן התראיינתי ל"ידיעות אחרונות"לפייגי שטרן  לקראת התערוכה בחמישי הקרוב במוזיאון ארץ ישראל ,
 וביקשתי להדגיש דברים מהותיים לתערוכה הזו שמניחה תצלומים משתי סדרות שאני עובד עליהן
"בדרך הביתה " ומבעד לחלון".

בשנים האחרונות לצד התעוד האנושי ברחובות דרום תל אביב מנסה ליצור במצלמה מבט אחר.
אני מאמין שכל שאני מצלם ורואה הן השתקפויות של הפנים והחוץ שלי.

אני מאמין שהמציאות היא בעלת רבדים רבים יותר ממה שאנחנו רואים.
העדשה מאפשר "להדביק" כמה מרחבים לאחד.
 דרך חלון שיש עליו התאבות או אבק מנסה להעביר את אותו עולם מרובד שאנו רואים.
אני מספר שהחיים הם לא חדגוניים, שהמציאות בחוץ כמו בתוכנו מורכבת ומרובדת יותר .
והטבע ככה פשוט על פי טבעו מדבר אלי.

"בדרך הביתה" זו סדרה בהתהוות , העבודות עצמן ממשיכות מסע אוטוביוגרפי.
עונות מעבר מחברות אותנו ליאיר בננו שנמצא במרחב אחר בפלנטה ,
יאיר נהרג במוצאי פסח שני שנת 2000 בדרך הביתה מאז הרבה השתנה,
בוחרים שוב ושוב בדרכי החיים לדבוק בשמחה הכל בתנועה מתמדת הטבע נותן ולוקח.
נדרשת הסכמה עמוקה לשחרר כל הזמן ובאהבה.
לטבע אין גבולות ומגבלות ונשאר רק להיזכר שמה שחשוב לקדש זה את החיים.

והנה בכותרות המאמר יצא משהו אחר במהות שהוא לא הסיפור שלי .
אני מצטער שזה נלקח למקום של דרמה ועצב.

לצד זה אני מודה לכתבת שהציטוט בסוף הכתבה שמתייחסת למהות עזיבתי את עולם העיתונות
הן כצלם והן כעורך צילום בדסק החדשות של "מעריב"  מדויקים.

" הבנתי שהחדשות שכתובות ומצולמות בעיתון לא משקפות מה שקורה במציאות,
 הן לא משקפות את המורכבות שבקיום.
 חייבים להראות דברים בשחור לבן כדי למכור,
אבל המציאות מסובכת יותר מהשחור לבן הזה ".






יום שבת, אפריל 09, 2016

Orly Weisselberg/ "להתבגר זה דבר מבלבל"

 הכרנו במחאת 2011 על מדרגות בית סוקולב .
מאז אנחנו  בחברות, ערבות  של פעימות הלב 
אורלי חברה יקרה .שבת שלום.

: Orly Weisselberg
" השנה היתה קצת שנה של פיצול אישיות. מורכב ומפורק, קבוע ומשתנה, תל אביב מימין ויפו משמאל. מצד אחד מלא שלווה וביטחון עצמי מצד שני תחושת קטנות וחיפוש עצמי שלא נגמר. מצד אחד רצון להתקדם ולצבור עוצמה, מצד שני פחד וגעגוע לממשק הבלתי מתווך עם האנשים שבקצה. מצד אחד עיסוק בכסף, בתקציבים ובעתיד הכלכלי ומצד שני כמיהה לתוכן, לערכים ולחיבור למהות אנושית. כאן מבט קבוע לכיוון המחר ושם ידיים נשלחות לחיטוט באתמול או בהיסטוריה או בשורשים. פה אינדיבידואליזם, עצמאות וקנאות לחופש שלי אבל פה גם משפחתיות, קינון וחשיבה ברבים. מחד אמונה בחובתו של הפרט לעשות, ליצור ולהיות אחראי על גורלו ומאידך חלום על ערבות הדדית נטולת גבולות. ייאוש מהול בתקווה, אהבה מהולה בכעס, שמחה מהולה בצער, סקרנות מהולה בשובע. 
להתבגר זה דבר מבלבל. 
אבל בתוך כל החיפוש הזה, יש דבר אחד קבוע - והוא אתם/ן. הא/נשים שסביבי, המכרים/ות החברים/ות, המשפחה. האהבה שאתם/ן מרעיפים/ות היא עוגן ומשענת ומקום של חסד תמידי. תודה על כל הברכות (שאני מאמצת את כולן), תודה על כל החיבוקים והנשיקות, ומזל גדול שאתם/ן אתם/ן ושאתם/ן כאן אתי בטיול בן 34 השנים הזה.


צילום זה אליו מתייחס  הפוסט :מתוך הפייסבוק של אורלי. 


וכמו תמיד, Ravit , האישה שלצידי, לגמרי "עזר כנגדי", הכי האישה שמאחורי האישה והאישה שלפני האישה והאישה שבתוך האישה - תיתוש המיוחדת והחד פעמית שלי, שנוכחותה הופכת כל צעד לריקוד עם מיליון משמעויות. 
אוהבת את כולכם/ן ושוב תודה"


יום שישי, אפריל 01, 2016

פעמיים כי טוב .







אמש חגגנו פעמיים כי טוב
פתיחה משמחת של תערוכת בוגרי בית מדרש לאומנים במוזיאון רמת גן.
תודה גדולה למוניקה לביא עשתה כבוד גדול לנו הבוגרים בתערוכה יפיפיה שאצרה.
תודה לכל המבקרים הרבים שבאו לתערוכה אמש, ותודה על הפרגון והמילים החמות של מוניקה. 
ב"אינדיפוטובוק" יריד ספרי צילום בגלריית אינדי נפתח יריד ספרי צילום מרשים
חברי הגלריה בדרכם המופלאה מרימים יחד פרוייקט תצוגה מכירה למען רבים כל כך.
 תודה רבה להם.
היום ממשיכים את החגיגה באינדי -נהיה שם בצהרי היום עם עבודות יפות 
ואתם מוזמנים בשמחה רבה .

יום רביעי, מרץ 30, 2016

עכו שנות השבעים .

באילו הימים מצלם פחות , זמן לחזור למגירות , עכו שנות השבעים
שחור לבן , נגטיב , עולם אחר, לא מתגעגע , פשוט נהנה , הכל בשינויי
בתנועה . אביב בפתח , עונת מעבר .




יום שני, מרץ 28, 2016

אבא שלנו, גבי הרמן, נולד היום לפני 100 שנה

אבא שלנו, גבי הרמן, נולד היום לפני 100 שנה. זה כל כך מזמן.... וכבר יותר מדי שנים שהוא לא איתנו. איש נפלא ואבא אוהב. מעורר הרבה געגעועים בימים אלה.
אהבתיהצג רגשות נוספים
הגב
תגובות
Silja Schürch
Der liebe Gabi!!
Tirza Peled זוכרת אותו. היה דודן אהוב של אמי שגם היא לא אתנו המון שנים
Haya Ravinsky Mandelbaum איש מדהים
לא אהבתיהשב110 דק
Rafi Sela איש גדול באמת
מהנדס מעולה ומדריך גדול
למדתי ממנו המון ואהבתי אותו מאד

יום רביעי, מרץ 23, 2016

בחיים כמו במוות אין שורה תחתונה



היה פה מפגש רצונות 
מאמין בכך אפילו מסכים
על זה חתמנו טרם רדתנו 
לחיים האלו 

שום דבר אינו ודאי ברומן לא רומן הזה שנקרא חיים 
אולי המוות הוא הארץ המובטחת 
זה הדבר היחיד שאפשר להבטיח 
מחשבות פרומות חסרות ערך

עכשיו בדרך לצד אותה תהום גדולה שחצצה ביננו 
המבט על הכביש
ההרהורים שלי סביב חרדת ההורות 
תמונות ניגודים עולות 

לילדים ניתן החופש לחצות גבולות 
לא הצלחתי לשמור עליו 
אין לנו שליטה על חייהם
האם אפשר לוותר על ריבויי הקולות 

כיצד אמור ההסטוריון לייצג נאמנה
את שאינו ניתן לסיכום לתמצות
בחיים כמו במוות אין שורה תחתונה .

אפשר בחלוף השנים 
לחבור לזיכרונות חמים
שפגו מהם החריפות והמרירות
אפשר.

יום ראשון, מרץ 20, 2016

"נשאתי את דברי בקול רם ונרגש. אני לא יודע מה זה שווה, אבל כשהבטתי בשופטת נאוה בן-אור נראה היה לי שניבטו מעינייה סימפטיה והבנה."

 


‏‏‎Eran Tzidkiyahu‎‏ ב-‏‏‏‏מזרח ירושלים‏‏‏.
(נינו _"ערן צידקיהו חבר יקר של יאיר, שלנו , משתף דיבור לב אמיץ שלו בבית המשפט . מרגש, מעורר השראה" ).

"הבוקר העדתי במשפט הרצח של שירה בנקי.

פעם נוספת מצאתי את עצמי ניצב מטרים ספורים מהרוצח המתועב ישי שליסל.

אני מאחורי דוכן העדים, הוא על ספסל הנאשמים, אזוק ומוקף באנשי יחידת נחשון של השב"ס.

הרוצח היה מנותק מסביבתו והשפיל את מבטו כל העת, להוציא ברכת שלום מחוייכת לעורך הדין שמונה לו מטעם הסנגוריה הציבורית (יש להניח).

בעדותי תיארתי את השתלשלות האירוע מנקודת מבטי והשבתי לשאלות של התובעת מהפרקליטות והשופטת.

את שליסל כינתי לאורך דברי "הרוצח המתועב". עורך הדין של הרוצח לא חקר אותי מאחר וישי שליסל כופר בסמכות בית המשפט לדון אותו ואסר על עורך דינו לשתף פעולה עם ההליך.

עורך הדין ביקש בכל זאת להגיב על דברי מבלי לחקור אותי, אבל הפלפול המשפטי שלו הביא אותי להתפרץ לתוך דבריו מדוכן העדים פעם או פעמיים.

התובעת התנגדה לנאום שלו והשופטת עצרה את הפרקליט של השטן והעמידה אותו בפני ברירה – או שתחקור את העד או שתשתוק – הוא שתק והתיישב.

לפני שירדתי מדוכן העדים ביקשתי לומר דבר מה נוסף, פניתי לשופטת ואמרתי שאמנם אנחנו נמצאים במשפט נקודתי של רוצח מתועב - ישי שליסל - שרצח את שירה בנקי, נערה תמה, בסך הכל בת 16, ופצע עוד מספר אנשים.

אבל למעשה מדובר בביטוי קיצוני של תופעה רחבת היקף שבית המשפט צריך לתת עליה את הדעת.

הרצח הזה הוא בסך הכל ביטוי קיצוני של תרבות שלמה של שנאה, הסתה וזלזול בכללי התקינות הפוליטית.

אמרתי לבית המשפט שעלינו להתמודד עם השינאה וההסתה לאלימות בספירה החברתית, התרבותית והפוליטית, אבל גם במישור החוקי.

הישרתי את מבטי אל השופטת וביקשתי מבית המשפט לפעול בנחרצות ובכל הכלים שעומדים לרשותו על מנת לשרש את שיח השינאה וההסתה מחיינו.

בכל הנוגע לפשעי שנאה מן ראוי שבית המשפט יאמץ נקודת מבט רחבה ויבחן את האירועים בהקשר החברתי-תרבותי שהוליד אותם.

יש להצמיד "תג מחיר" משפטי להסתה ולהוקיע מתוכנו את תרבות השינאה וההסתה המופנית כלפי קבוצות מיעוט שונות בחברה הישראלית.

שיח השיטנה הזה מתנהל לו במרכז החברה באין מפריע, בלי בושה ובלי שיהיו לו השלכות.

התרבות הזו היא שמובילה לאלימות של יחידים מהקצוות אשר פוגעת באנשים חפים מפשע והורסת את חייהם, את חיינו. הוספתי שהאלימות ופשעי השינאה הללו עשויים לפורר את החברה שלנו מבפנים.

נשאתי את דברי בקול רם ונרגש. אני לא יודע מה זה שווה, אבל כשהבטתי בשופטת נאוה בן-אור נראה היה לי שניבטו מעינייה סימפטיה והבנה.


זו הפעם הראשונה (ובתקווה האחרונה) שאני מעיד בבית משפט. זו הייתה חוויה מטלטלת, קשה ולא נעימה, שהחלה עוד בתור הכניסה לבית המשפט המחוזי. מיד עם הגעתי למקום התמלאתי בתחושה קיצונית של מחנק ואי נוחות. לאורך כל הסיטואציה הייתי עצבני, תזזיתי ואגרסיבי ולא יכולתי לחכות לעוף משם.

בסמוך אלי עמד בשקט מתוח אחד הפצועים מהמצעד (שזיהיתי מהעיתונות) שגם בא להעיד. כשהמתנו מחוץ לאולם בית המשפט הבחנתי ברעד בידיו ושמעתי את נשימותיו הכבדות. הרגשתי את הלומות ליבו ורציתי לתת לו חיבוק או לומר לו מילת חיזוק כלשהי, אבל שתקתי והבטתי קדימה, שומר על ארשת קשוחה ושיניים חורקות.

אני מקווה שישי שליסל ינמק בכלא לשארית חייו. אני גם מקווה שנגיע למצב שבו כל מי שמסית\ה לשנאה ולאלימות כלפי האחר השונה ממנו, בעיקר אנשי דת מנהיגי ציבור ופוליטיקאים, ישא את מלוא המחיר הציבורי וגם את ההשלכות החוקיות הכרוכות בכך.

לא אשכח את דמותה של שירה בנקי מדממת למוות על הכביש.
אני מקווה שהוריה מצליחים איכשהו למצוא נחמה. ליבי יוצא אליהם. יהי זיכרה ברוך. 
בוקר טוב."





צילום : ערן צדקיהו



יום שני, מרץ 14, 2016

אני רואה את ילדי הגן איש מהם אינו יודע מי אני / משירי הדרך .



הדרכים שהלכת אתמול מלאות עכשיו 

באנשים אחרים שלא הכירוך 

אני רואה את ילדי הגן

איש מהם אינו יודע מי אני 

16 שנה על הדרך

אין זכר שעזבת כאן 

בני אדם מסתכלים 

במה שניבט לנגד עיניהם

אני בוחר בדמיון 

ככה נפגשים בהבזק של רגע 

רבע פגישה.


Tirza Peled :"כל כך מרגש ונוגע."

Nino Herman: "עפר נוהר " ספרו של אביך היקר זרבבל גלעד ,
הוא מקור השראה גדול עבורי לכתיבה לצילומי טבע ,
 בכלל הביקורים שלנו אצלכם בעין חרוד בילדותנו בחגים זרעו את אהבת הארץ." 

Tirza Peled:" אכן גם לי יש זכרונות ממשפחתך בעיקר מהוריך. אביך היה אהוב מאוד על אמי."

סיון פיינזילבר יורן :" כובד הזכרון, משא של חיים. תודה על השיתוף נינו".

Maya Gelfman :"המילים והתמונות שלך מחסירות פעימה מלבי,
 אך היא אינה נעלמת כי אם מצטרפת לקצב מחזור הדם של היקום עצמו - כאנרגיה טהורה.
אנרגיה בה נמצאים שנינו, וכמונו העולם כולו, ואשר ממנה דבר לא נעלם ואיש אינו אובד.
 שולחת המון אהבה נינו".

Oshrit Apple:" תיאור נוגע לב של געגוע חיבוקים רבים"

Orit Shoshan :" בדידות"

Tikva Mulai :" מרגש , חיבוקים"

הדס שרשבסקי :" מילים, טקסט וצילום יפהפיים".

איילה רום:" הנה אורן לבדו עד השמיים, מקסים."


יום שישי, מרץ 11, 2016

ימי יאיר באוויר / אפריל בפתח / חודש של מעבר .



חברה יקרה מרלין וניג :" זה תמיד מרגיש לי כאילו אחת לכמה זמן אתה מוסר לי ד״ש מיאיר. 

החיוך שלו זורח לך מהמילים. זה תמיד מרגש ונהדר! 

אכן ימי יאיר באויר / אפריל בפתח /חודש של מעבר 

באפריל גם נולדה נכדתנו שירה .הכל בתנועה ,אין זמן לסיכומים . 

השנה נהיה בניו יורק ביום הזכרון עם אמא ויאיר. 

האוצרת בחרה 48 תמונות מבלי לדעת ששתי תמונות מתוכן הם של אמא ויאיר 

וזו שמחה ענקית בשבילי לחוות את הנוכחות של אנשים אהובים אילו שאינם. 

זו שוב הזדמנות להודות לכם,חברים וחברות יקרים ,אנחנו נוסעים בתמיכה שלכם/ן. 

הדימויים רובם מספרים סיפורים אנושיים שפגשתי בדרך, זו יצירה משותפת. 

באלו הימים והלילות אנחנו משלימים את משלוח הגלויות הפוסטרים והתמונות כתודה לכל 

האנשים שתמכו ועזרו לנו לממש חלום. 

חוזרים אלינו משובים מרגשים ביותר: אסתי אפל חברתנו היקרה כתבה :
" נינו ותחיה היקרים ללבי, השעה עכשיו 1:08 (לילה) ואני לא שבעה מלהתבונן בתמונות.יש בהן חיים, ונעורים, ואהבה, ונינוחות, ושובבות, וריחות של קפה וים ועוגות ונשיקות מתוקות כדבש, ומבטים מהורהרים, מתבוננים, מכונסים, נשלחים הלאה וכלב אחד שמתבונן ישר לעיניי ועוד.....אני כבר רוצה לראות אותן על הקיר.
 כזאת תודה גדולה ממני, גל של אהבה ושמחה גואה בלבי תבורכו :-) באהבה. 

שבת שלום .











יום שישי, מרץ 04, 2016

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com