כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום חמישי, מאי 18, 2023

מאיה טבת דיין /בתחום משוררי הביכורים / "הר הרוח"

 

Maya Tevet Dayan

איזה שפע וכמה יופי המלצות חמות על ארבעה ספרי שירה - אני מרכזת אותן עכשיו בפוסט אחד שלא יתפספסו (ותסתכלו בתמונות שמלוות את הטקסט):
.
*בתחום המשוררת הותיקה המעולה*: ילי שנר, והספר היפה יפה יפה שלה ״גלם״ שבאמת הופך במציאות כבחומר גלם חדש, בפליאה, ממשש, מתבונן, איזה אושר זה להיות שוב סקרנית כלפי מה שכביכול כל כך מוכר לנו.
.
למי שמחפשת שירים שמוכיחים שכל דבר ביומיום שלנו יכול להפוך לשיר עם משמעות גדולה
.
בתמונות: השיר הפותח.
.
*בתחום משוררי הביכורים*: ״הר הרוח״, ספרו היפהפה של נינו הרמן, שהוא ספר אמן ושירה. הרמן, הצלם עם העין הכי פיוטית בארץ, אב שכול, נכה מלידה שבנה חיים וקהילה מעוררי השראה בנטף, ושכותב את האובדן והמקום ומצלם אותם- זו פשוט יצירה מרטיטת לב ועין. תסתכלו בתמונות.
.
לכל מי שרוצה להבין עוד איך אובדן גדול הופך לתקומה וליצירה ולשיעור גדול של הנפש.
.
בתמונות: שתי כפולות מתוכו.
.
*עוד בתחום הביכורים הנהדרים*: ״ציפור מתעופפת בחדר מואר״, ספרה המנחם ופוקח הלב של יעל לוקסמבורג כהנא, שבשפה שקטה, אבל עזה מאוד כותבת ספר שלם שכולו הדרת כבוד למה שקורה בין לבין, אחרי שינוי ולפני השינוי הבא, אחרי אובדן ולפני התקומה ממנו, אחרי פירוק ולפני הבניה הבאה, כשהגוף והנפש עדיין אוספים את חלקיהם, ובתוך זה הפלא ופלא, החדר מואר.
.
לכל מי שרוצה למצוא את היופי האצור במסדרונות המעבר של הנפש
.
בתמונה: כפולת שירים מתוכו.
.
*ולבסוף, בתחום ההדסטארט המבטיח*: ״חושך בצהריים״, ספרו של דורי דרדיקמן, חוקר מוח שמספר על הדיכאון ששקע בו כשנסע עם משפחתו לפוסט דוקטורט בנורווגיה. דורי היה בקהילה הכותבת שהקמתי, וגם למד אצלי סדנה ארוכה, זכה בפרס של ״שירת המדע״ ועכשיו ערך את ספרו עם הדס גלעד הנהדרת.
.
לכל מי שרוצה לקרוא שירה צלולה ולא מסתתרת על התמודדותה של הנפש ועל תקומתה.
.
בתמונות: שיר מתוכו.
.
באהבה ובהצלחה לכולם
















©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com