כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום ראשון, ספטמבר 29, 2019

גיורא שלמי "בדרכי שלי" תערוכת יחיד בית האמנים ת"א

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אדם אחד או יותר‏ ו‏אנשים יושבים‏‏‏



תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏‏אנשים עומדים‏, ‏זקן‏‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏
"העבודות המוצגות באוסף זה, נאספו בשנים האחרונות ומייצגות, בעיקר, מפגש עם דימויים חולפים אשר נקראו בדרכי והציעו לי כותרת הולמת לדימוי. כותרת שעוררה בי מחשבה תואמת לאופיי, עמדה שאני תומך בה, אוהדת או ביקורתית, לעיתים צינית, חיבור למטען החזותי שאני נושא ואפשרות להציג ביטוי נוסף לרצף של עשיית צילום לאורך השנים."



תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עומדים‏, ‏נעליים‏‏ ו‏זקן‏‏‏‏



צילום בדרכי

בשנים של הוראת צילום, חינכתי סטודנטים להתמקד בתחום הקרוב לליבם, לחקור אותו ולגבש דעה מוצקה ודרך ביטוי המאפשרת לצופים בעבודתם קריאה וויזואלית מזמינה וקלה ויחד עם זאת, משאירה פתח להבנות ולפרשנות אישית וייחודית. כתוצאה זכיתי לחוות פרויקטים ארוכי טווח, דעתניים ומגובשים החושפים את עולמם הפנימי, דעתם החברתית / פוליטית, אהבתם ועדיפויותיהם.

העבודות המוצגות באוסף זה, נאספו בשנים האחרונות ומייצגות, בעיקר, מפגש עם דימויים חולפים אשר נקראו בדרכי והציעו לי כותרת הולמת לדימוי. כותרת שעוררה בי מחשבה תואמת לאופיי, עמדה שאני תומך בה, אוהדת או ביקורתית, לעיתים צינית, חיבור למטען החזותי שאני נושא ואפשרות להציג ביטוי נוסף לרצף של עשיית צילום לאורך השנים.

בדיעבד, מתקיים כאן כל מה שביקשתי מתלמידיי. נוכחתי כי אני עובד ומעבד סימולטנית, נושאים רבים, אשר נאספים ומתגבשים בתהליך איטי שאין לו תאריך יעד. הצגת העבודות והחיבור שביניהן, מאפשרת היכרות קרובה, הבנה ואולי הזדהות, עם הנושאים הקרובים לליבי.

גיורא שלמי

גיורא שלמי מסתובב בעיר, בארץ, רואה ,מתבונן , מלקט ומצרף , מחבר את הכל לייצוג ההוויה שהוא מתנהל בה . זה לא חד מימדי, זו לא אמירה חד משמעית , זה לא שחור לבן .

"אך יש משהו...באותן שעות איטיות וריקות, עולה בי מנפשי אל דעתי, עצב של ההוויה כולה. המרירות מכך שהכל הוא בעת ובעונה אחת תחושה שלי ודבר מה חיצוני , שאין בכוחי לשנות..."

(פרננדופסואה, ספר האי-נחת, בבל , 2006, עמ' 82-83)

דבורה חייצ'וק שני - אוצרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com