כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שישי, אוגוסט 14, 2015

"היכולת שלך כבן אדם להגיד שאתה אוהב במציאות שהיא בלתי אפשרית במקום ששונאים אחד את השני , יש בזה ערך אנושי מדהים ".



פגשתי אמש אשה אמיצה שמדברת את שהיא מאמינה ,עבורי זה היה כמו מים חיים .
אתמול בתיאטרון בחצר בנטף ראינו את סרטה התיעודי האחרון "תרשום, אני ערבי", של הבימאית אבתיסאם מראענה־מנוחין  ‏‎Ibtisam Mara'ana‎‏. על דמותו של מחמוד דרוויש, המשורר הלאומי הפלסטיני .
הסרט הוא סיפור אהבה של תמר בן עמי ומחמוד דרוויש אך הבמאית האמיצה הזו , לוקחת אותנו להציץ ולהסתכל על המקום שלנו איפה אנחנו חיים מי אנחנו ," ואיך אנחנו בכלל לא מתקשרות ולא מתקשרים אחד עם השני במדינה הזו , אלה נואמים לבד ואלה מחליטים החלטות לבד , והעיקר שכולם קורבן של המציאות .אבל לא מקשיבים . "רציתי לתת לקול הנשי להיות נוכח ,ולא הכל גברים גברים גברים ".
"אם לא היה סיפור אהבה אני לא הייתי עושה את הסרט הזה על מחמוד דרוויש חד משמעית ,זה המנוע שהיה לי זה מה שריגש אותי זה מה שטילטל אותי " .
"אני בן אדם שמאד מאמין באהבה לא ממקום של גבר ואשה בלבד , אהבה זה שפה שנרכשת אתה לא נולד אוהב , לקח לי זמן להבין שאהבה זה דבר מתפתח ". .."אני מאמינה שאהבה זה דבר שצריך לעבד אותו ,לכתוב אותו ולהגיד אותו ולא ממקום רוחני נטו, כאילו יאללה בוא נתאהב כולנו, זה לא קשור יהודים ערבים.
זה משהו עצום עצום מאד , זה מוליך אותי בעבודות שלי , האהבה הדליקה את הכל והמשיכה את הכל , ושומרת על הכל , לא משהו אחר , ומחמוד דרוויש עם כל הכבוד לאישיות שלו אם זה היה אמור להיות סרט עליו לבדו על המסע שלו , בלי סיפור אהבה שהיה שמה שהיה לי מאד מאד קריטי , לא הייתי עושה את זה .
" היכולת שלך כבן אדם להגיד שאתה אוהב במציאות שהיא בלתי אפשרית במקום ששונאים אחד את השני , יש בזה ערך אנושי מדהים , ולצערי אנחנו מתביישים בו. רובנו יכולים לאהוב אבל אנחנו לא נגיד כי נתבייש וזו בעיה, האנושות בבעיה "




 ‏‎Ibtisam Mara'ana‎‏."אני מאמינה שאהבה זה דבר שצריך לעבד אותו ,לכתוב אותו ולהגיד אותו ולא ממקום רוחני נטו, כאילו יאללה בוא נתאהב כולנו, זה לא קשור יהודים ערבים."


"אם לא היה סיפור אהבה אני לא הייתי עושה את הסרט הזה על מחמוד דרוויש חד משמעית ,זה המנוע שהיה לי זה מה שריגש אותי זה מה שטילטל אותי " . 

 "רציתי לתת לקול הנשי להיות נוכח ,ולא הכל גברים גברים גברים ".



"היכולת שלך כבן אדם להגיד שאתה אוהב במציאות שהיא בלתי אפשרית במקום ששונאים אחד את השני , יש בזה ערך אנושי מדהים "

 מתוך הפייסבוק Ibtisam Mara'ana:
" תודה נינו על הציטוטים המדוייקים.
 נהניתי מאוד אתמול, קהל נשים וגברים סקרן שאפשר שיחה כנה ומקרבת."




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com