כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום שישי, אפריל 19, 2024

"לידיעת הזמן השברירי" פוסט סיכום לתערוכה





"לידיעת הזמן השברירי" היא תערוכה מינימליסטית, מדויקת בנגיעתה בזמנים שלא הכרנו כמותם. את התערוכה המוצגת בגלריית "מקום לאמנות" אצרה תמר אייזן, ואת שמה בחרה מתוך שיר בספר האמן שלי "הר הרוח", שיצא ב-2023, כמו התאימה אותה לזמן הזה שהחיים של כולנו נהפכו ברגע לרגישים מאד.
לכל תערוכה יש ביוגרפיה. אולי יבוא יום ולא אזכיר את יאיר ואת הדרך הביתה, זה פשוט יישאר הרהור ביני לבין עצמי. זו אחריות גדולה לשתף בלי להוסיף קושי, עצב וכאב למתבוננים ולשומעים. הדס גלעד עורכת הספר אמרה ביום הולדתי ה-70 "נינו מספר על האין ממקום של יש ". כל כך שמח ומודה לתמר על היצירה הזו שנבראה אחרי הרבה מאד שעות של תשומות לב ומחשבות. בשיח הגלריה פתחה וסיפרה על מהלך הולדת הקונספט וההליך האוצרותי – מאותה שורה בשיר העוסקת בזמן, לבחירה בחיים בהיעדרם לכאורה מהפריים. כך נוצרה תערוכה של צילומי נוף וטבע העוסקת באדם לצד הוידאו "טרסות". תודה גדולה לך תמר חברה יקרה ואהובה.
מניח כאן מבחר רגעים מצולמים ותגובות של חברות וחברים יקרים. ושוב תודה לכולם כל כך לא מובן מאליו להגיע לשיח גלריה, שהתקיים בשבת בבוקר, כשאיום הטילים על ישראל כבר החל את ספירת הזמן שלו. תודה גדולה לכם שבאתם ולכם שעוקבים ובכלל ליקום שקיים את רצוני להדהד את הלב בימים אילו שאין אופק אנושי אצל מקבלי ההחלטות. הו הלוואי והיו נשים מנהיגות אותנו.
רוצה לספר לכם על גדי. לפעמים אני מסמן משפטים מתוך ספרים או עיתון לא רק בשביל לזכור אותם אלא זו באמת שמחת מפגש או רגע מפעים, כך קורה לי עם גדי חבר יקר. גדי (בן זוגה של תמר) עמד שעה ארוכה בחלל התערוכה מתבונן כשניגש לשתף ביקשתי שימתין עד שאחלץ את הפנקס הגדול האדום שלחוץ בחולצתי. "אתה תופס את האידאה של הדבר, הצילומים האלו. הכל צבעי יסוד, כל אחד מהמתבוננים יכול לשים על זה משהו . יש בך יכולת לתפוס יסודיות, צילום טוב לא תופס דבר חוץ מהיסוד, היכולת שלך לא להתערבב , אתה כמו מניח תשתית והמתבונן מתחבר לכך. חלק ממה שעוזר לאנשים להיכנס זו תפיסת האידיאה של הדבר שמצויה כאן כמו הכסא אצל אפלטון". וואוו כל כך שמחתי לראייתו. אבא שלי הייתה לו ראית עומק שכזו, אבא איננו ויש גדי שכל כך דייק לי חוויה רבת שנים. כבר בצילומי הרחוב אמרו לי שאין אותי בצילומים רק את ההתרחשות, וכאן מול הטבע הדומם שכל כך נוגע. שוב אני למד כמה זה מעצים לקבל התנסחויות שמדייקות חוויה עמוקה שלא הייתה נגישה או מנוסחת לי.
"זמן שברירי" כותבת אורלי וייסלברג -צור "זה אחד הצימודים הכי מדויקים ומרגשים ששמעתי לאחרונה. אנחנו שבריריים, ביחד ולחוד; והתקופה שברירית; והזמן עצמו שברירי. הוא כל הזמן כמעט נשבר מרוב שבריריות. אולי אפשר לומר שהוא כבר סדוק. נינו - שהוא נשמה רגישה יחידה במינה - יודע ללכוד את הלכי הנפש, הרוח והתקופה במילים ובמראות. הצילומים שלו תמיד כל כך מלאים ברבדים על רבדים של עומק ואנושיות - שלו ספציפית, ושל כל בני האדם בכלל. הם עושים את זה באופן מאוד מרומז ולא טקסטואלי. אותי זה מצליח לרגש כל פעם מחדש".
בשבת אחרי נכנסה אישה בגילנו השירה מבט "אתה דומה לאמא וגם לאבא. אני דורית קינו הבת של גרטרוט, הייתי תלמידה לציור אצל אמא שלך. "..."אני מכירה אותך כנני, כך קראו לך". בערב כשסיפרתי לאחותי אמרתי לה הנה גם אמא מוסרת ד"ש .
"בקר טוב נינו", כתבה מירי קרימולובסקי :"עמדנו מול הצילום הגדול ולא יכולנו למוש ממנו. הוא פשוט היפנט אותנו. כל הסדרה החזירה אותי במובן מסוים לרומנטיקה האנגלית ואפילו לטרנר. הכח שבטבע ומצד שני... האפל.
































©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com